stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 268275
  • 24 اسفند 1399 - 12:03
1
در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح شد؛

نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد

نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد
هرمزگان-استاندار هرمزگان از همکاری مردم هرمزگان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مجاهدت مجموعه بهداشت و درمان هرمزگان در خط مقدم مقابله با کرونا و تلاش همه دستگاه، سازمان‌ها و نهادها برای مدیریت این بیماری در استان در طول بیش از یک سال گذشته، تشکر و قدردانی کرد.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان عنوان کرد: در طول بیش از یک سال گذشته مجموعه بهداشت و درمان استان هرمزگان شامل پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر بهداشتی و درمانی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که در خط مقدم مقابله با کرونا، تلاش‌ها و فداکاری بسیاری برای پیشگیری و همچنین درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام دادند که از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می نمایم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای کنترل و مدیریت این بیماری در استان، مجموعه دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مدیران دستگاه‌ها، روحانیت و ائمه جمعه، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و مجموعه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تلاش و کمک گسترده‌ای انجام دادند که از آنان نیز تشکر می‌کنم.

استاندار هرمزگان افزود: : طبق ارزیابی جدید صورت گرفته، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد رو به افزایش بوده که این روند برای هفته‌های آینده نگران کننده است.

وی گفت: اخیراً نمونه‌هایی داشتیم که چندین نفر به علت شرکت در یک مراسم عروسی و یا دورهمی و مهمانی به کرونا مبتلا شدند که نشان می‌دهد باید همچنان به طور ویژه جوانب احتیاط را رعایت و از هرگونه تجمع، مهمانی، دورهمی و مسافرت خودداری شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد ماه شعبان و همچنین تعطیلات عید نوروز، از مردم می‌خواهیم به طور جدی از رفت و آمد، مسافرت، مهمانی، دورهمی و مراسم و تجمع خودداری کنند و همچنین برای خرید در بازار تجمع نداشته باشند.

همتی ادامه داد :با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا ناشی از سفرهای درون استانی، محدویت های تردد درون استانی نیز اعمال می‌شود و باید از سفرهای درون استانی به شهرها و روستاهای استان پرهیز شود.

وی با بیان اینکه پاساژها، فروشگاه ها، مراکز اقامتی و سایر اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ می‌شوندتصریح کرد :نصب چادر در سواحل و پارک ها ممنوع است و هیچ خدماتی به مسافران در این اماکن ارائه نمی‌شود و اسکان صرفا در هتل های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی با رعایت پروتکل ها امکان‌پذیر است.

استاندار هرمزگان افزود : همچنین ورود مسافران از طریق پرواز با ارائه تست منفی انجام می‌شود.

همتی بیان داشت :برگزاری هرگونه برنامه ورزشی، فرهنگی، مذهبی و دیگر برنامه ها بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان ممنوع است  همچنین زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای شاغل در دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

وی با تذکر جدی به داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان گفت :کاندیداهای انتخابات شوراها، اجازه برگزاری تجمعات انتخاباتی را ندارند و این مورد در بررسی صلاحیت آنان مورد توجه قرار می‌گیرد .

همتی ابراز داشت : مدیران استان برای ایام نوروز در آماده باش کامل و دسترس باشند و جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا و همچنین مدیریت بحران در تعطیلات نیز به صورت منظم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.