stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 311830
  • 10 فروردین 1400 - 13:49
1

موفقیت مشاور املاک در گرو چه چیزی است ؟

قلم | qalamna.ir :

در این مطلب قصد داریم که شما را با ماهیت اصلی این شغل و روش‌های موفقیت در آن آشنا کنیم. اگر شما هم تمایل دارید که وارد این شغل شوید و از آن کسب درآمد بالایی داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مشاور املاک کیست؟
این سوالی است که شاید در ابتدا برای هر فردی که در این صنف مشغول به‌کار می شود پیش آید. بهتر است در این زمینه در ابتدای امر بدانیم، مشاور املاک به چه کسی گفته می‌شود:
این ترکیب که شامل دو واژه مشاور و املاک است نشان می‌دهد بخشی از سیاست‌های املاک به مشاوره بر می‌گردد. حال این امر چگونه است:
مشاور فرد متخصصی است که به افراد در رسیدن به موفقیت در زندگی، کار یا تحصیل کمک می‌کند. این یک تعریف ساده و کاربردی در زمینه مشاوره است.
مشاور کسی است که با صبر و حوصله به حرف های افراد گوش می‌دهد و سپس بر اساس شناختی که به دست می آورد راهکاری برای خروج از بن بست یا رسیدن به موفقیت ارائه می‌کند. با این تعریف مشاوره فرایند رشدی است که افراد می‌توانند با راهنمایی‌های ، مشاوران امکان موفقیت خود را در زندگی و کار افزایش دهند.
 
مشاور املاک کسی است که با شناختی که از بازار مسکن و اقتصاد مسکن دارد به خریدار یا فروشنده مشاوره تخصصی می‌دهد تا امکان خرید و یا فروش ملک را آسان تر کند.
از این رو نقش و اهمیت یک مشاور املاک مانند مشاور روان‌شناسی یا مشاور حقوقی است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد و راه‌های تازه‌ای برای رسیدن به موفقیت ارائه کند.
کسی به بنگاه املاک مراجعه می‌کند و شخصی را به عنوان مشاور انتخاب می‌کند تا به او در سرمایه‌گذاری، ساخت و ساز و احیانا فروش یا حتس بررسی نوسانات قیمت یا پیش بینی وضعیت مسکن در ماه‌های پیش‌رو کمک کند. مشاور املاک باید توانایی دادن مشاوره حرفه‌ای به چنین شخصی را داشته باشد. این یکی از خصوصیات مشاوران خوب است.

موفقیت مشاوران املاک در گرو چه چیزی است:
•    موفقیت مشاوران املاک به تمایل شما برای یادگیری نحوه فروش و اجاره ملک بستگی دارد.
•    روش‌های مختلفی برای فروش ملک وجود دارد، اما بهترین روش، روشی است که برای دیگران مفید باشد و جذب بیشترین مشتری و حفظ مشتریان قبلی را اساس کار خود قرار دهد، همچنین وقتی مردم در باره فروش اموال خود تصمیم می‌گیرند  باید شما را به عنوان مشاوره املاک مورد نظر خود در نظر داشته باشند.
•     با یک فروشنده یا مشاوره املاک موفق برای کسب تجربه در ارتباط باشید از طریق شرکت در معاملات آنها، بررسی املاک آنها، خواندن مجلات و وبلاگهای تبلیغاتی آنها.
•    ایجاد یک پایگاه اطلاعات از تمام مخاطبان خود و تماس با کسانی که در طول هفته به دنبال خرید و فروش و اجاره یا انتخاب ملکی خاص هستند.
•    دوره بستر سازی: اگر شما برای وظایف خود بستری مناسب تعیین نکنید به احتمال زیاد یا فعلاً موفق هستید یا به زودی کسانی که در این حرفه کار می‌کنند شما را کنار خواهند زد. بسترسازی آموزش نحوه راه اندازی دفتر کار با توجه به مشتریان و موکلان آنهاست. دست کم اگر هیچ کدام از بنگاه‌ها این دوره را به حساب نیاورند شما باید این دوره را در نظر داشته باشید تا متوجه شوید آیا این شغل برای شما مناسب است؟
•    جست و جوی روش‌های خلاقانه برای جلب نظر بازار داخلی.
•    استفاده از فناوری: فیس بوک و توییتر حضور شما و دیگران را در عرصه معاملات مسکن، اعلان می‌کنند و سطح اطلاع‌رسانی را گسترش خواهند داد.
•    تبلیغات هوشمندانه: در دنیای امروزی که فناوری و تکنولوژی حرف اول را می‌زند شناخت از بازار و تبلیغات هوشمندانه تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما دارد. یکی از راه های دیده شدن و تبلیغات پر بازده، تبلیغات در وب سایت های تخصصی درج آگهی املاک است. شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک است که علاوه بر درج آگهی و تبلیغات می توانید به برندینگ خود هم کمک کنید. در وب سایت شابش هم می‌توانید آگهی‌های خرید خانه در تهران و هم اجاره خانه در تهران و یا سایر شهرهای ایران را درج کنید.
•    جلسات و گفت و گوهای وسیعی با فروشندگان و مشاوران املاک.
•    استفاده از برنامه‌های آموزشی در حیطه کاری شما.
•    تدوین فهرست کارهای خود.
•    اگر شما بیش از ۳ تا ۵ سال در این کار بودید ولی دسترسی به فهرست کارها دشوار بود اغلب به این دلیل است که شما معاملات خوبی نداشتید و آنها دوباره باید تکرار شوند، در صورتی که فهرست کارها با اطلاعات تماس ماهانه به روز نشود، از تقویم‌ها، ایمیل‌ها، بخش‌های مربوط به مشتری، اد کردن آنها در فیس بوک و … استفاده می‌کنیم.
•    شرکت در سمینارها
و    با مشاوران املاک موفق در ارتباط باشید، حسادت نکردن، خلق و خوی شما به مشتریان منتقل می‌شود، این خلق و خوی نادرست باعث از دست دادن مشتریان می‌شود.

مهارت‌های لازم برای تجارت در عرصه املاک و مستغلات
حرفه املاک و مستغلات هر روز در حال تغییر است، اما کیفیت کار متخصصان این حرفه تغییری نکرده است.
 
مهارت اول: ملاقات با افراد جدید
یک واقعیت ساده این است که اگر شما هرگز با افراد جدید ملاقات نکنید مشتری جدیدی هم برای فروش وجود نخواهد داشت. مهم نیست که شما برای اولین بار از طریق اینترنت یا تلفن یا شخصی با مشتری مواجه شده‌اید. با آنها در مورد یک یک نیازهایشان گفت وگو کرده و شروع مسیر موفقیت را هموار کنید.
 
مهارت دوم: ایجاد ارتباطات شخصی
برای موفقیت در کسب و کار خود لازم نیست که در هر کاری بهترین باشید. شما فقط باید کاردان و مردم دار باشید. مردم از کسانی خرید می‌کنند که آنها را دوست دارند. حیطه روابط خود با مشتریان را گسترش دهید و اعتماد آنها را به خود جلب کنید، با این کار ۹۰ درصد روند فروش شما انجام می‌شود. آیا یک راه سریع برای جلب اعتماد می‌خواهید؟
همه چیز را به مشتریان حتی اگر به نفع شما نباشد بگویید. به آنها نشان دهید که کار صادقانه برای شما از هر چیزی مهم‌تر است. البته این بدان معنا نیست که شما شکایت هفتهگذشته خود را به آنها بگویید تا مایه نگرانی آنها را فراهم آورید. بلکه بیان این مطلب است که خانه‌های محله‌های دیگر با ه مان متراژ ارزان‌تر هستند. اگر شما یک خانه را با قیمت بالاتری به آنها بفروشید می‌فهمند که شما اقدام غیر قانونی انجام داده‌اید و به آنها نشان می‌دهد که در بعضی مواقع منافع شما بر جلب اعتماد مشتریان برتری دارد.

مهارت سوم: پیگیری هر مشتری
پیگیری مشتری مبحث مهمی است که مشاوران املاک در آن ناموفق عمل می‌کنند اگر شما نمی‌خواهید اطلاعات مشتریانی را که جذب کرده‌اید و تا آخر کار با او بوده‌اید بگیرید، هرگز یک مجری عالی نخواهید شد. تا آخر کار بودن با مشتری و انجام معامله، برای ایجاد یک خط ارتباطی استوار و عمیق و تداوم کسب و کار بسیار مهم است. این بدان معناست که شما نیاز به سیستمی دارید تا اطمینان یابید هیچ چیز از قلم نیفتاده یا فراموش نشده است.
حداقل اطلاعات مشتریان بالقوه باید در یک مکان نگهداری شوند که شامل:

•    نام شخص
•    اطلاعات تماس
•    در مورد  چه اموالی به شما مراجعه کرده اند.
•    چه زمانی را برای مهاجرت در نظر گرفته اند.
•    آیا آنها خریدار هستند یا فروشنده یا هر دو
•    اگر خریدار هستند به دنبال چه خانه‌ای و در کدام محله می‌گردند.
•    رفتارهایی که احساسات آنها را جریحه دار می‌کند چیست (چه چیزهایی آنها را هیجان زده یا عصبانی می‌کند).

اگر شما تمام اطلاعات مورد نیاز را در ختیار ندارید، از تماس دوباره با آنها برای کسب اطلاعات بیشتر هراسی به دل راه ندهید. حتی اگر اطلاعات مورد نیاز را دارید، مرتباً به ارتباطات خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که آنها تا پایان مسیر با شما هستند. نگران این نباشید که شما برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کنید در عوض نگران این باشید که شما را فراموش کنند. اگر برای رسیدن به هدفی دو راه آسان و سخت وجود دارد. شما هیچ گاه آگاهانه راه سخت را انتخاب نمی‌کنید. شما از نظر ذهنی به گونه‌ای ساخته شده‌اید که هیچ گاه نمی‌توانید خودتان را مجبور کنید با این که همه شرایط یکسان است، برای رسیدن به هدف، به جای انتخاب راه آسان، راه سخت‌تر را انتخاب کنید.

مهارت چهارم: از آنها بپرسید که چه چیزی را در نظر دارند
معمولاً این امر برای مشاوران املاک تازه کار یک مشکل بزرگ است، اما جای تعجب است که تعدادی از کهنه کارها نیز این قطعه از پازل را فراموش می‌کنند.
این کار همیشه آسان نیست، اما شما مجبورید برای تماس با آنها نکته‌هایی را بپرسید. در باره نحوه فروش، قرار ملاقات، شماره تماس شخصی که مشتری به او اشاره می‌کند و… .

مهارت پنجم: تعیین انتظارات مناسب و بحق
بعد از این که شما قرار دادی را امضا کردید و مشتریان شما به این قرار داد پایبند هستند، نوبت به مذاکره بر سر انتظارات است. اشتباه نکنید حتماً انتظاراتی به وجود می‌آید آیا شما این انتظارات را تعیین کرده‌اید یا مشتریان شما آنها را انجام داده اند.
تعیین انتظارات به این دلیل اهمیت دارد که شما نمی‌خواهید با توقعات مشتریانی که بدون مشورت با شما تصمیم گرفه اند، غافلگیر شوید. بهترین مشاور املاک کسی است که در تعیین این انتظارات استادانه عمل کند. آنها می‌دانند که چه زمانی برای این کار مناسب است و وعده‌هایی نمی‌دهند که از پس آن برنیایند.

نتیجه گیری :
شغل مشاور املاک یکی از شغل‌های پر درآمد در جهان است. بسیاری از افراد در ابتدا با این تصور که این شغل می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای آن‌ها باشد وارد این صنف می‌شوند.
اما با گذشت زمان سختی و پیچیدگی‌های این شغل را درک کرده و به مشکلات متعددی برخورد می‌کنند. اگر می‌خواهید که در این شغل به موفقیت و در نهایت به درآمد بسیار خوبی برسید باید مهارت های خود را در فروش و برقراری ارتباط با دیگران قوی کنید. در این مطلب شما را با ۵ روش مهم و اساسی که در رسیدن به موفقیت کمک می ‌کند اشاره کردیم. همچنین می توانید اگر پیشنهادی در جهت کامل تر شدن این مطلب دارید آن را با ما و بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.
شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است. به عنوان مشاور املاک می‌توانید فایل های ملکی خود را جهت تبلیغات و بازدید بیشتر و زنگخور باکیفیت، در وب سایت شابش آگهی کنید.
تفاوتی ندارد که فایل شما  فروش ملک باشد و یا رهن و اجاره آپارتمان. هر نوع ملکی از هر جای ایران را می‌توانید در شابش آگهی کنید. علاوه بر این با عضویت در وب سایت شابش و قرار دادن آگهی های ملکی نام املاک شما در لیست املاک‌های معتبر شابش قرار می‌گیرد که این کار به تبلیغات و برندینگ املاک شما نیز کمک بزرگی می‌کند.
 
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.