حجتالاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود : همکاری صنعت و دانشگاهیان که از ظرفیت علمی بسیار بالایی برخوردارند میتواند ثمرات فراوانی را به همراه داشته باشد، بزرگترین پشتیبان علمی صنایع دانشگاهیان هستند، که میتوانند در بسیاری از مسائل نقش آفرینی کنند اما این ارتباط تاکنون محقق نشده است و نیازمند اهتمام دو طرف است.
وی گفت : دانشگاهیان با ظرفیت علمی که در اختیار دارند میتوانند با اصلاح قوانین قدیمی که مانع بزرگی برای تولید هستند نیز نقش آفرینی موثر خود را با توجه به شعار سال انجام دهند، اصلاح قوانین با همکاری نمایندگان مجلس از جمله نقش آفرینی های موثر در سال تولید، پشتیبانیها، مانع زدایی ها است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به مطرح شدن ایران قوی توسط مقام معظم رهبری و لزوم گفتمان سازی در بین جامعه گفت: از پاکبانهای عزیز که خدمات بسیار ارزشمندی را به جامعه ارائه میدهند تا دانشگاهیان و لایه نخبگانی جامعه باید نقش خود را در جهت تحقق گفتمان ایران قوی ایفا کنند.
حجتالاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت : تبیین و تبدیل گفتمان ایران قوی به گفتمان رایج در بین مردم از وظایف دانشگاهیان است، دانشگاه در حل مسائل و چیستی و حل مشکلات جامعه از نقش کلیدی برخوردار است و در هرکجا با مشکلی مواجه هستیم نگاه اقشار مختلف مردم به جامعه دانشگاهی است.
امام جمعه بندرعباس افزود : در بحث تمدن سازی ما سه مرحله نرم افزاری ،سخت افزاری و اندیشه سازی را پیش رو داریم ، زمانی تمدن سازی محقق می شود که اندیشه تمدن در بین رهبران جامعه که حلقه اولیه هر جامعه هستندشکل گرفته باشد و زمانی که تمام لایههای جامعه با تارو پود خود آن را قبول داشته باشند محقق خواهد شد.
حجتالاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: دانشگاهیان به جهت در اختیار داشتن نسل جوان جامعه، که رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید بسیاری بر نقش آفرینی موثر دانشگاهیان و جوانان در جامعه دارد بسیار حساس و پررنگ است، دانشگاهیان باید حلقه مفقوده تمدن سازی ، که تبیین اندیشه تمدن است را در جامعه به خوبی ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد : دانشجویان باید مسائل و مشکلات کشور را تبیین و گفتمان سازی کنند، زمانی میتوان به درستی به یک مسئله پرداخت، که گفتمان رایج در بین آحاد جامعه شکل گرفته باشد، سپس در مرحله سوم اقدام به پی ریزی برنامه عملیاتی منسجم برای حل مسائل و مشکلات جامعه یا موضوعات مختلف دیگر اقدام کنند.
انتهای پیام/