گروه‌های جهادی، بسیج اساتید استان و بسیج دانشجویی این دانشگاه در اقدامی خودجوش، چهار کارگاه تولید اقلام بهداشتی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رازی راه‌اندازی کردند.

 

 

دکتر نامدار یوسفوند عضو هیات علمی دانشگاه رازی و مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کورونا، چهار کارگاه تولید اقلام بهداشتی شامل تولید دستکش یکبار مصرف، شیلد محافظ صورت پزشکان، ماسک و لباس گان توسط بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گروه جهادی خشت‌های مهربانی و انجمن‌های خیریه سطح شهر در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رازی راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص ظرفیت تولید اقلام بهداشتی گفت: در بحث شیلد محافظ صورت پزشکان، ظرفیت تامین نیاز استان را داریم و به هر نسبتی که مواد اولیه به ما برسد به تولید ادامه می‌دهیم، همچنین روزانه ظرفیت تولید ۱۰ هزار جفت دستکش یکبار مصرف را داریم.

 

 

دکتر یوسفوند با بیان اینکه اقلام تولیدی در این کارگاه‌ها مطابق با استاندارد و در محیطی کاملا بهداشتی تولید می‌شود، افزود: اولویت اول ما برای توزیع این اقلام، مراکز درمانی است اما همزمان در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار نیز توسط خیریه‌ها توزیع می‌شوند.

دکتر یوسفوند با قدردانی از حمایت‌های هیات رئیسه و به ویژه ریاست دانشگاه رازی در راه‌اندازی این کارگاه‌ها افزود: در حال حاضر کارگاه‌های اقلام بهداشتی در دو شیفت فعالیت دارند و در هر شیفت تا ۵۰ نفر از دانشجویان به صورت خودجوش و جهادی و با انگیزه الهی مشغول کار هستند و امیدواریم بتوانیم سه شیفت را پوشش بدهیم.

 

 

وی بیان کرد: در بسیج اساتید کارگروه سلامت متشکل از پزشکان و تعدادی از همکاران بیولوژیست فعال است و بر روند اقدامات و تولیدات این کارگاه‌ها نظارت می‌کنند. فعلا در شروع کار هستیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های بیشتری برای رفع نیازهای استان برداریم.

دکتر یوسفوند از تشکیل گروه‌های ۲۰۰ نفره پدافند زیستی در بسیج اساتید استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها در حال انجام فعالیت‌های علمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا هستند.