stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 367500
  • 03 خرداد 1400 - 11:49
0
دبیر بخش خوشنویسی کنگره جهانی محمد (ص):

درهم‌تنیدگی هنر و ادب در کنگره جهانی محمد (ص)

درهم‌تنیدگی هنر و ادب در کنگره جهانی محمد (ص)
فارس- در این کنگره، زیبایی درهم‌تنیدگی هنر و ادب را آنجا که تذهیب و نگارگری و شعر و ادبیات، بر خوشنویسی و نقاشیخط در هم آمیخته می‌شوند، مشاهده خواهیم کرد.
قلم | qalamna.ir :
دبیر بخش خوشنویسی، نقاشی خط کنگره جهانی محمد (ص) گفت:بیشترین پویایی هنر خوشنویسی و نقاشی خط، را می‌توان در زمینه‌های قرآنی، حدیث و سپس ادبیات دانست؛ از این رو، درخشندگی معنویت در این دو هنر، بیش از دیگر هنر‌ها به چشم می‌آید.
محمد اوجی‌نژاد افزود:فارس و به ویژه شهر شیراز، از دیرباز، دیار هنرمندان و فرهنگ‌ورانی عارف و عالم بوده است که در کنار هنر و دانش خود، وجودشان در دریای حقیقت خداوندی غرق می‌شد.
این هنرمند ممتاز خوشنویسی شیراز ادامه داد: شاید از این رو است که می‌توان هنر و ادب این دیار را با دیدگاهی عرفانی نگریست. سبکی که گاه به مکتب شیراز نیز شناخته می‌شود؛ هرچند این سبک، در خوشنویسی نیز خود را نشان می‌دهد.
اوجی‌نژاد عنوان کرد: پیشینه فرهنگی و هنری فارس و شیراز بر کسی پوشیده نیست؛ با این همه کمبود همایش‌های جهانی و کشوری در راستای گردآوری آثار ارزشمند و فاخر خود را نشان می‌دهد. امید داریم تا در این کنگره بتوانیم آثار ارزشمند هنرمندان ایران و جهان را گرد آوریم و در گنجینه‌هایی ویژه برای بهره‌گیری اکنون و آینده، ماندگار کنیم.
او بیان کرد: در این کنگره، زیبایی درهم‌تنیدگی هنر و ادب را با هماهنگی و همکاری هنرمندان و ادبیان خواهیم دید؛ آن جا که تذهیب، نگارگری، شعر و ادبیات، بر خوشنویسی و نقاشیخط در هم می‌آمیزند، تا با جهانی را با زیبایی دیداری و اندیشه‌ای خود درخشان کنند.
دبیر بخش خوشنویسی و نقاشیخط کنگره پیامبر اسلام، از همه هنرمندان و ادیبان، به ویژه خوشنویسان خواست تا در این کنگره، هنر خود را به نمایش بگذارند.
اوجی‌نژاد گفت: نخستین رویداد بخش خوشنویسی و نقاشیخط، روز‌های ۴ و ۵ خرداد ماه جاری از ساعت ۹ بامداد با هنرمندی دکتر سعید نقاشیان به آدرس artsformuhammad در اینستاگرام و سامانه wcam.ir پخش خواهد شد.
این کنگره در دو بخش ادبی (رشته‌های شعر و داستان کوتاه) و هنری (رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، پوستر، دیجیتال‌آرت، تایپوگرافی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ و نمایش‌نامه) برای حضور بیشتر هنرمندان فراخوان داد.
هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۰ پس از نام‌نویسی در wcam.ir بارگزاری کنند.
آیین پایانی این کنگره نیز همزمان با زادروز خجسته حضرت محمد (ص)، پیامبر رحمت ۲ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.