stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 37109
  • 09 فروردین 1399 - 12:14
6
همه با هم برای مقابله با کرونا؛

پای کار بودن نیروهای داوطلب در راستای پیشگیری از اپیدمی کرونا

پای کار بودن نیروهای داوطلب در راستای پیشگیری از اپیدمی کرونا
نیروهای داوطلب هلال احمر در استان همدان این روزها پای کار آمده اند تا با اقداماتی از قبیل آموزش های ویژه کرونا، ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها و وسایل نقلیه عمومی استان، تولید ماسک، دستکش و لباس های سرهمی، غربالگری و تب سنجی افراد و خودروها در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان، توزیع سبد و بسته‌های حمایتی و معیشتی، اهدای خون وغیره بار دیگر در راستای پیشگیری از اپیدمی کرونا کنار مردم باشند.
قلم | qalamna.ir :

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با قلم در تشریح فعالیت و اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از اپیدمی کرونا با بیان این که تاکنون یک هزار و ۱۱۰ نفر ساعت آموزش های ویژه کرونا به پرسنل، اعضا و داوطلبان ارائه شده است، عنوان کرد: تعداد داوطلبان آموزش‌دیده ۲۵۳ نفر، تعداد پرسنل آموزش دیده ۹۰ و عموم مردمی که از این آموزش های بهره مند شده اند بالغ بر یک هزار و ۴۹۰ نفر ساعت بوده است.

بهروز کارخانه‌ای از ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان های استان با مشارکت داوطلبان سخن گفت و در این خصوص ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها با مشارکت ۵۴۵ نفر از داوطلبان انجام شده که در این راستا ۲۳۳ نفر، ۶۱۸ کیلومتر از معابر و خیابان‌های استان همدان را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به وضعیت ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی استان همدان اظهار کرد: گندزدایی و ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی توسط ۱۴ داوطلب طی ۱۲۰ نفر ساعت انجام شد که در این راستا تعداد ۸ واحد اتوبوس ضدعفونی شده است.

این مسئول از ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی با مشارکت ۲۳۸ داوطلب جوانان هلال احمر همدان نیز سخن گفت و در این راستا تصریح کرد: تعداد دو گرمخانه، یک زندان، ۱۴۲ مسجد و ۴۰ مورد نیاز در سایر مکان‌ها تا پایان نهم فروردین ماه سال جاری ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند.

 **تولید ۴۵ هزار ماسک توسط هلال احمر استان همدان

کارخانه‌ای در ادامه گفت و گو از وسایل نقلیه عمومی توسط ۶۰ نیروی داوطلب در استان همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک کارگاه با ۶۰ نیرو در استان همدان در زمینه تولید ماسک، دستکش و لباس های سرهمی توسط داوطلبان ارائه خدمات می کند.

این مسئول از حضور ۴ پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال احمر در نقاهتگاه های بیماران سخن گفت و به وضعیت غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان همدان پرداخت.

وی در تشریح این وضعیت خاطر نشان کرد: غربالگری و تب سنجی افراد و خودروها در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان با مشارکت ۳۳۰ نیروی داوطلب در تعداد ۱۴ ایستگاه انجام می شود و تا پایان نهم فرودین ماه ۴۵ هزار و ۴۴۰ نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به توزیع سبد و بسته‌های حمایتی و معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت و سایر طرح‌های معیشتی با مشارکت ۱۰۹ داوطلب اشاره و ادامه داد: تعداد یک هزار و ۷۱۵ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریالی از سوی داوطلبان هلال احمر استان همدان تاکنون توزیع شده است.

وی در ادامه گفت و گو با قلم، به تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی توسط ۱۸۷ نیروی داوطلب اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۱۰ پک و بسته بهداشتی و تعداد ۵۹ هزار و ۴۴۸ ماسک با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال در سطح استان همدان توزیع شده است.

کارخانه ای با اشاره به این که پزشکان و پیراپزشکانی در جهت اطلاعرسانی آنلاین به عموم مردم با این جمعیت همکاری دارند، بر لزوم توجه به مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: در مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار زیر پوشش طرح‌های ویژه کرونا تعداد ۱۰۰ داوطلب فعال هستند که ۹۸ منطقه را در سطح استان پوشش می دهند.

 **اهدای ۳۶ واحد خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان همدان

این مسئول در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: با اجرای طرح اهدای خون «حمایت ماندگار» از سوی سازمان داوطلبان در سراسر کشور، بالغ بر ۳۶ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان همدان به یاری بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی شتافتند که در این راستا نیز ۳۶ واحد خون اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در بخش پایانی گفت و گو خاطر نشان کرد: در مجموع یک هزار و ۹۹۲ نفر از داوطلبان هلال احمر همدان در قالب ۱۱ هزار و ۷۵ نفر ساعت پای کار بودند که در این بین شاهد مشارکت تعداد ۳۴ تشکل مردم نهاد و دو بنگاه اقتصادی نیز بوده ایم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.