stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 37203
  • 09 فروردین 1399 - 14:32
1
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

معدوم سازی  ۶۰۳ تن مواد خام دامی تاریخ مصرف گذشته

معدوم سازی  ۶۰۳ تن مواد خام دامی تاریخ مصرف گذشته
مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد 603 تن مواد خام دامی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف توسط بازرسان دامپزشکی در سال گذشته از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان؛ محمودرضا رسولی در تشریح گزارش عملکرد دوازده ماهه سال ۱۳۹۸ این اداره کل با اشاره به اهداف و وظایف دامپزشکی، گفت: مجموعه دامپزشکی و کارکنان زحمتکش آن با هدف استقرار امنیت غذایی، اقتصاد مقاومتی و تأمین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تأمین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی حول دو محور: الف) حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور،  ب) حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی، به وظایف خود عمل می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: دامپزشکی در راستای حراست از سرمایه دامی با پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دامی با شرایط خاص خود اقدام می نماید و در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماریهای قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی موضوع را پیگیری و اجرا می نماید.

رسولی با بیان اینکه «ارتقاء سطح بهداشتی جامعه» یکی از توفیقات مهم دامپزشکی در سال های اخیر بوده است، افزود: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نوبت سردام برعلیه انواع بیماری های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه کوبی شده اند که این بیماری ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، لمپی اسکین، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR و غیره است.

وی با تشریح وضعیت میزان تست سل و بروسلوز در سطح استان همدان، یاداور شد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته از بیش از ۱۸ هزار و ۵۱۵ رأس دام سنگین خونگیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد ۳۲ هزار و ۱۸۷ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه این گزارش با تشریح اقدامات دامپزشکی در خصوص حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی، گفت: در سال ۹۸ تعداد  ۱۶۱ هزار و ۹۸۸ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهدکارانمان حذف و ۷۱۹ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود از عموم مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق سامانه ارتباط تلفنی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی نمایند.

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.