stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 37436
  • 10 فروردین 1399 - 11:53
7
همه در کنار هم برای مقابله با کرونا؛

فرشتگان رحمت به یاری مردم شتافتند

فرشتگان رحمت به یاری مردم شتافتند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به توزیع سبد و بسته های حمایتی و معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت و سایر طرح های معیشتی گفت: در اجرای این طرح ها تعداد 109 نیروی داوطلب تعداد یک هزار و 715 سبد و بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 990 میلیون ریال توزیع کرده اند.
قلم | qalamna.ir :

بهروز کارخانه ای در گفتگو با قلم در به بیان اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از اپیدمی کرونا در استان همدان پرداخت و در این خصوص گفت: تاکنون یک هزار و ۱۱۹ نفر ساعت، آموزش های ویژه کرونا به پرسنل، اعضا و داوطلبان ارائه شده است که در این خصوص، تعداد داوطلبان آموزش‌دیده ۲۹۲ نفر، تعداد پرسنل آموزش دیده ۹۳ و عموم مردمی که از این آموزش های بهره مند شده اند بالغ بر یک هزار و ۷۹۳ نفر ساعت بوده است.

این مسئول از ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان های استان با مشارکت داوطلبان سخن گفت و در این خصوص تشریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها با مشارکت ۵۷۰ نفر از داوطلبان انجام شده که در این راستا ۲۵۳ نفر، ۶۴۰ کیلومتر از معابر و خیابان‌های استان همدان را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند.

کارخانه ای با اشاره به وضعیت ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی استان همدان از گندزدایی و ضدعفونی تعداد ۸ واحد اتوبوس توسط ۱۴ داوطلب طی ۱۲۰ نفر ساعت خبر داد و گفت: ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی با مشارکت ۲۵۰ داوطلب جوانان هلال احمر همدان پیش رفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این راستا به ضدعفونی و گندزدایی تعداد دو گرمخانه، یک زندان، ۱۴۳ مسجد و ۷۵ مورد نیاز در سایر مکان‌ها تا پایان دهم فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک کارگاه با ۶۰ نیرو در استان همدان در زمینه تولید ماسک، دستکش و لباس های سرهمی توسط داوطلبان ارائه خدمات می کند.

کارخانه‌ای به حضور ۴ پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال احمر در نقاهتگاه های بیماران اشاره کرد و در ادامه گفت و گو به وضعیت غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان همدان پرداخت.

وی در این راستا اضافه کرد: غربالگری و تب سنجی افراد و خودروها در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی استان با مشارکت ۳۷۳ نیروی داوطلب در تعداد ۱۴ ایستگاه انجام می شود و تا پایان دهم فرودین ماه ۴۵ هزار و ۹۴۵ نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به توزیع سبد و بسته های حمایتی و معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت و سایر طرح های معیشتی گفت: در اجرای این طرح ها تعداد ۱۰۹ نیروی داوطلب تعداد یک هزار و ۷۱۵ سبد و بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال توزیع کرده اند.

کارخانه ای در ادامه صحبت های خود از تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی توسط ۲۰۶ نیروی داوطلب سخن گفت و ادامه داد: تعداد ۱۷ هزار و ۱۰۰ پک و بسته بهداشتی و تعداد ۵۹ هزار و ۸۹۵ ماسک با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۳۹۵ میلیون و ۴۰۵ هزار ریال در سطح استان همدان توزیع شده است.

وی با اشاره به حضور پزشکان و پیراپزشکان در نقاهتگاه‌های بیماران خاطرنشان کرد: ۴ نفر در قالب هشت نفر ساعت این مورد را پوشش می‌دهند.

این مسئول با بیان این که منطقه محروم و کمتربرخوردار زیر پوشش طرح‌های ویژه مقابله کرونا قرار گرفتند، عنوان کرد: در این طرح، در مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار زیر پوشش طرح‌های ویژه کرونا تعداد ۱۱۵ داوطلب در قالب ۶۹۵ نفر ساعت فعالیت دارند که در این راستا تعداد ۱۱۰ منطقه در سطح استان پوشش داده شده است.

کارخانه ای ادامه داد: با اجرای طرح اهدای خون «حمایت ماندگار» از سوی سازمان داوطلبان در سراسر کشور، بالغ بر ۳۶ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در استان همدان به یاری بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی شتافتند که در این راستا نیز ۳۶ واحد خون اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در بخش پایانی گفت و گو خاطر نشان کرد: در مجموع دو هزار و ۱۲۶ نفر از داوطلبان هلال احمر همدان در قالب ۱۱ هزار و ۶۷۱ نفر ساعت پای کار بودند که در این بین شاهد مشارکت تعداد ۳۴ تشکل مردم نهاد و سه بنگاه اقتصادی نیز بوده ایم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.