stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 376684
  • 05 تیر 1400 - 19:04
1

آغاز موج پنجم بیماری کووید۱۹ در شهر‌های جنوبی فارس

آغاز موج پنجم بیماری کووید۱۹ در شهر‌های جنوبی فارس
فارس_ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز موج پنجم شیوع کرونا در شهر‌های جنوبی فارس خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر مهرزاد لطفی در سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های جنوب فارس گفت: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در فارس از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این موضوع زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز سایر نقاط استان در روز‌های آینده است.

او با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، بر تعامل بیشتر مردم و مسوولان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ تاکید کرد و از مسوولان استان و شهرستان‌ها و سازمان‌های مرتبط خواست با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال افزایش سفر‌ها به فارس و شیراز، در خصوص لزوم جلوگیری از ورود مسافر و همچنین برپایی چادر در بوستان‌ها و معابر، چاره اندیشی شود.

رییس دانشگاه از اعزام تیم‌های مشترک نظارتی معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه به شهر‌های جنوبی استان برای بررسی و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا و عوامل موثر بر افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

دکتر لطفی اضافه کرد: عادی انگاری و سهل انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یافته و این موضوع نتیجه‌ای جز چرخش گسترده ویروس در خانواده‌ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.