stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 377636
  • 09 تیر 1400 - 13:02
2
در سه ماهه نخست سال محقق شد ؛

احیاء و فعالسازی ۷ معدن راکد در استان هرمزگان

احیاء و فعالسازی ۷ معدن راکد در استان هرمزگان
هرمزگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از فعال سازی و احیای حدود 7 معدن راکد و غیرفعال در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خلیل قاسمی در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد گفت: در سال گذشته معادنی در  استان به دلایل مختلفی راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال بوده اند که با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته تاکنون حدود ۷ واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری۷معدن راکد به چرخه تولید برگشتند این در حالی است که  درسه ماهه  سال گذشته فقط ۵معدن به چرخه تولید بازگشتندکه نشان از رشد۲۰۰درصدی در این حوزه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  گفت :میزان سرمایه گذاری این معادن ۷میلیارد ریال میباشد که  با فعال شدن این تعداد معدن زمینه اشتغال ۸۷نفر بصورت مستقیم  فراهم شده است.

قاسمی  با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور بهره برداران برای این منظور برگزار شده است، افزود: معادن فعال شده از سوی این بهره برداران در زمینه سنگ لاشه، سنگ گچ و مخلوط کوهی فعالیت می‌ کنند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالسازی هر چه سریعتر سایر معادن راکد از سوی بهره برداران در سطح استان گفت: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال گذشته با جدیت از سوی این سازمان آغاز شده و در حال پیگیری و انجام است.

قاسمی  گفت: این مهم با برگزاری جلسات تعیین تکلیف با حضور بهره برداران به منظور فعالسازی مجدد معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی و همچنین آزادسازی محدود‌های معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی این سازمان در سالجاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  افزود: استان هرمزگان در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.