محمدی کرجیران اظهارداشت: این اقدام در راستای ذخیرهسازی حداکثری و بهرهمندی از آب با کیفیت برای مصارف شرب به عنوان یکی از مهمترین مولفههای استراتژیک در بندر شهید رجایی به انجام می رسد .
وی در تشریح جزییات این طرح عنوان کرد: این تعمیرات شامل تعمیرات اساسی مخزن بتنی چهار هزار متر مکعبی که در آب شیرینکن بندرشهید رجایی واقع گردیده و همچنین مخزن فلزی هوایی به ظرفیت ۱۰۰مترمکعب که در اراضی پشتیبانی این بندر واقع شده می باشد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره فرایند فنی اجرای این پروژ تعمیرات اساسی اظهار داشت: با توجه به الزام ضد جلبک بودن خازن، در ابتدا تمامی سطوح سندبلاست و سابزنی می شود و سپس محل ترکهای V شکل و میلگردهای پوسیده کاملاً باز و به وسیله مواد پایه اپوکسی ترمیم میشود و بعد از آن در محل برخورد سطح بتن عمودی با افقی ماهیچه کشی با استفاده از گروت پایه سیمان انجام و در نهایت اجرای لایه اول با استفاده از مواد پایه سیمانی و اجرای لایه دوم با استفاده از مواد پلیمری انجام خواهد پذیرفت.
به گفته محمدی کرجیران، در خصوص سازه نگهدارنده مخزن هوایی نیز با توجه به بررسیهای انجام شده از میزان پوسیدگیها تصمیم گرفته شد ابتدا یک مرحله سندبلاست انجام و بعد از آن سه لایه رنگ مطابق آییننامه مقررات ملی اجرا شود.
وی در خصوص اهمیت و ضرورت اجرای این طرح افزود: با توجه به خشکسالیهای اخیر و اهمیت ذخیرهسازی آب در مجتمع بندری شهید رجایی، تعمیرات اساسی مخازن ذخیرهسازی آب نقش بهسزایی در تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع عظیم بندری در بخشهای آب شرب و آتشنشانی خواهد داشت.
محمدی کرجی ران زمان اجرای این پروژه را ۶ ماه و هزینه انجام آن را ۴۰میلیاردریال اعلام کرد .
“سندبلاست فرآیندی است که به وسیله آن سطح مورد نظری که میخواهیم برای رنگ کاری آماده کنیم توسط ذرههای ساینده تحت فشار هوا روی قطعات فولادی پاشیده میشود. استفاده از هر روش دیگری به جز سندبلاست برای صیقل دادن مواد و آماده کردن آنها برای استفاده باعث میشد آن فرآیند، مقرون به صرفه نباشد و مدت زمانی که برای انجام آن لازم است بسیار طولانی شود در حالیکه سندبلاست روشی باصرفه، کارآمد و پربازده میباشد”.
انتهای پیام/