stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 386445
  • 22 مرداد 1400 - 13:11
1

سورپرایز مطبوعاتی به سبک فدراسیون والیبال!

سورپرایز مطبوعاتی به سبک فدراسیون والیبال!

عدم توانایی برگزاری یک نشست ساده نشان داد که صحبت های کارشناسان والیبال در خصوص ضعف در این فدراسیون بی مورد نیست.

قلم | qalamna.ir :

روز گذشته نشست آنلاین ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران برگزار شد تا این مربی به سوالات و ابهامات خبرنگاران پاسخ دهد. باتوجه به اینکه آلکنو از ژاپن مستقیما به روسیه سفر کرده بود امکان حضوری بودن این جلسه میسر نبود. درحالی که این نشست به صورت آنلاین برگزار می شد بارها از فدراسیون والیبال درخواست شد به دلیل روزهای سخت و سیاه کرونایی و همچنین احترام به کادر درمان که این روزها سختی های زیادی را تحمل می کنند، به خبرنگاران دسترسی داده شود تا آنها از محل‌کار خود به پوشش خبری بپردازند اما این مورد از سوی فدراسیون والیبال رد شد تا خبرنگاران در وضعیت بد کرونایی به فدراسیون والیبال رفته و برای علاقه مندان این رشته، اخبار لازم را پوشش دهند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که فدراسیون والیبال و داورزنی برای فرار از پاسخگویی و فشارهای ایجاد شده، تصمیم گرفته تا این نشست را برگزار کنند تا آلکنو جای آنها پاسخگو باشد. مانلی کسرایی مترجم شخصی آلکنو که در ایران حضور دارد، قرار بود صحبت های آلکنو را ترجمه کند. اصرار فدراسیون والیبال به حضوری بودن این نشست برای خبرنگاران ابهاماتی را ایجاد کرد چرا که شایعه شده بود شاید قرار است برخی از حرف ها آلکنو به صورت سانسور شده به گوش خبرنگاران برسد وگرنه چه دلیل دارد که این نشست حتما باید به صورت حضوری برای خبرنگاران برگزار شود!

قطعا صحبت از نبودن زیرساخت ها و امکانات غیر قابل پذیرش است چرا که در همین ورزش،  بسیاری از مجامع به صورت آنلاین و بدون مشکل برگزار می شود. برای فدراسیونی مانند والیبال این بهانه ها غیرقابل توجیه و حتی غیرقابل باور است چرا که ده ها راه ممکن برای برگزاری این نشست به صورت آنلاین وجود دارد. فدراسیون والیبال با این نشست آنلاین طوری برخورد کرد که انگار برای اولین بار است از اینترنت و فضای مجازی در این فدراسیون استفاده می شود. برای فدراسیونی که ادعا دارد جزو بهترین فدراسیون های ایران است و قول داده که والیبال ایران را به جایگاه اصلی خود برگرداند، این حرفا کمی عجیب به نظر می رسد. باید گفت در ایران بیش از دو سال است که به دلیل شیوع کرونا از فضای مجازی برای برقراری ارتباط و نشست خبری استفاده می شود و سوال اصلی این بوده که آیا فدراسیون تازه با این تکنولوژی آشنا شده است!؟

اگر فدراسیون والیبال امکان برقراری یک ارتباط ساده را ندارد، چه طور ادعا می کند که می تواند جایگاه تیم هایی که تا دندان به تکنولوژی مسلح شده اند را بگیرد؟

فدراسیون والیبال که این روز ها و به گفته کارشناسان محل اجماع غیرمتخصصان و غیر والیبالی ها شده است بار دیگر نشان داد که صحبت های ایجاد شده پیرامون این فدراسیون بی مورد نیست چرا که ضعف مدیریتی در والیبال موج می زند.

باتوجه به اینکه قرار بود نشست آنلاین آلکنو در فدراسیون برگزار شود تا حدود نیم ساعت قبل از برگزاری این نشست، حراست درب ورودی، از ورود خبرنگاران جلوگیری می کرد چرا که به اذعان حراست اسم هیچ خبرنگاری برای ورود به مجموعه از قبل رد نشده بود! باتوجه به اینکه حراست اجازه ورود خبرنگاران به مجموعه را نداده بود، تعدادی خبرنگار حدود نیم ساعت مانده به شروع نشست پشت درب ها منتظر بوده که شاید فدراسیون والیبال از خواب بیدار شود و تازه اسامی خبرنگاران را به حراست برای ورود به مجموعه اعلام کند!  

در ادامه کار، فدراسیون والیبال مکان بسیار بدی را برای نشست خبری در نظر گرفته بود و تعداد زیادی از افراد برای پوشش این نشست به فدراسیون والیبال آمده بودند. طبق گفته فدراسیون نشین ها، قرار نبود این تعداد خبرنگار برای پوشش خبری حاضر شوند. باتوجه به اینکه مکان بسیار بدی برای خبرنگاران درنظر گرفته شده بود بسیاری از رسانه ها تصمیم گرفتند با توجه به رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در روزهایی که کرونا جولان می دهد، محل را ترک کنند تا شاید فدراسیون والیبال فکری به حال این موضوع کند.

حضور افراد زیاد و مکان بسیار محدود باعث شد خبرنگاران این تصمیم را بگیرند؛ شرایط در فدراسیون به گونه ای بود که به هیچ عنوان نمی شد فاصله اجتماعی ۱.۵ متر رعایت شود.

پس از این موضوع، چند خبرنگار هم پیشنهاد دادند که این مجمع در روز دیگر و به صورت آنلاین برگزار شود که با مخالفت فدراسیون والیبال همراه بود.  

متاسفانه زمانی که فدراسیون والیبال قادر نیست نشست ساده ای را مدیریت و برگزار کند، چه طور قادر خواهد بود والیبال ایران را مدیریت کند؟  ضعف های مدیریتی به شدت در این مجموعه احساس می شود. قطعا اگر امروز این فدراسیون قادر نیست که نشست ساده ای را برگزار کند، فردا هم کار های زیادی را نمی تواند انجام دهد و همین عامل باعث می شود که رئیس فدراسیون والیبال بارها از مردم به دلیل عدم موفقیت عذرخواهی کند.

به نظر می آید اطراف داورزنی افراد غیر والیبالی حضور داند که این مورد هم به تایید کارشناسان رسیده است. اگر رئیس فدراسیون والیبال امروز فکری به حال خود و والیبال ایران نکند، قطعا فردا مشکلات گریبانگیر والیبال و حتی شخص داورزنی خواهد شد.

برگزاری نشست ساده با این وضعیت اسفبار نشان می دهد، مدیریت این مجموعه مشکل دارد و یک جای کار می لنگد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.