stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 3896
  • 03 مهر 1394 - 15:37
1

منا،خونین‌ترین حادثه ۲۵ سال اخیر!

منا،خونین‌ترین حادثه ۲۵ سال اخیر!

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به تراژدی خونین در منا نوشت: از سال ۱۹۹۰ تاکنون حادثه اخیر در منا و جان باختن دست‌کم صدها تن از حجاج در اثر ازدحام جمعیت، خونین‌ترین حادثه از این نوع به شمار می‌آید.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کمتر از دو هفته پس از سقوط جرثقیل در محوطه مسجدالحرام که موجب کشته شدن دست‌کم ۱۱۱ تن و مجروح شدن ۳۹۴ تن دیگر شد، بار دیگر حادثه‌ی خونین دیگری در عربستان و در موسم حج رخ داد. سقوط جرثقیل در مکه ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) باعث کشته شدن دست‌کم ۱۱۱ تن و مجروح شدن ۳۹۴ تن دیگر شد. باد شدید و توفان عامل سقوط جرثقیل اعلام شده است اما در این میان نمی‌توان سهل‌انگاری مقام‌های سعودی را نادیده گرفت. اکثر جان‌باختگان آن حادثه از اتباع کشورهای هند، پاکستان، اندونزی و ایران بودند.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سالخورده عربستان که خود را “خادم الحرمین” می‌نامد، پس از تراژدی منا مدعی شد: خدمت به میهمانان خداوند افتخاری است که ما به آن می‌بالیم. ما همچنین فعالیت محافظان از کشور را که در مرزها فعالیت می‌کنند، فراموش نمی‌کنیم. این حادثه صورت گرفته در منا از اهمیت فعالیت نیروهای امنیتی ما نمی‌کاهد.

نیویورک تایمز همچنین با اشاره به سایر حوادثی که در جریان مراسم‌ حج در عربستان رخ داد، به حادثه سال ۱۹۹۰ و سپس ژانویه ۲۰۰۶ اشاره کرد که در جریان آن ازدحام زائران خانه خدا در پل جمرات موجب جان باختن ۳۶۰ تن از آنان شد. در حادثه سال ۲۰۰۱ در منا نیز ۳۵ تن جان خود را از دست دادند و پیش از آن در سال ۱۹۹۸ ازدحام زائران در پل جمرات موجب سقوط ۱۰۰ حاجی و فوت آنان شد. در سال ۱۹۹۷ نیز وزش باد موجب آتش سوزی در چادر حجاج و در نتیجه مرگ ۳۴۰ تن از آنان شده است.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.