stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 393265
  • 28 شهریور 1400 - 13:19
0

لزوم ثبت دفاع مقدس به عنوان راهبردی مستقل در نقشه مهندسی فرهنگی فارس

لزوم ثبت دفاع مقدس به عنوان راهبردی مستقل در نقشه مهندسی فرهنگی فارس
فارس_ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک راهبرد مستقل در نقشه مهندسی استان دیده شود.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ سعید کوشکی جهرمی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: اینکه یک موضوع تمدن ساز و زیربنایی مانند دفاع مقدس به عنوان جزئی از یک موضوع دیگر قرار می‌گیرد، نقص غرض است و اگر دفاع مقدس به عنوان بخش اصلی فرایند انقلاب اسلامی دیده می‌شود، باید به عنوان یک گنج بی پایان، به شکل مستقل دیده شود.
وی ادامه داد: ما در استانی هستیم که پدیدآورندگان زندگی جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت ۲۷۰ هزار ایثارگر دفاع مقدس، ۴۲ هزار جانباز، ۱۵ هزار شهید، افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ آزاده سرافراز در آن زندگی می کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به تدوین کتاب ۳۶۰ شهید گمنام در ۱۳۵ یادمان استان گفت: تدوین کتاب فارس در دفاع مقدس نیز از پارسال و با بهره گیری از نظرات افزون بر ۱۰۰ استاد دانشگاه آغاز شده است که امیدواریم در هفته دفاع مقدس به عنوان اولین استان بتوانیم از آن رونمایی کنیم.
کوشکی افزود: امسال افزون بر ۱۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می‌کنیم که ۹۰ درصد آن توسط رده‌های مختلف سپاه انجام می‎شود.
وی گفت: در هفته دفاع مقدس از پیشکسوتان دفاع مقدس استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تجلیل خواهد شد که برنامه محوری آن در مسجد الشهدا و به میزبانی سپاه فجر استان فارس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: افتتاح بنیاد سرلشکر پاسدار شهید استوار، رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، جشنواره ترنم فتح و تئاتر سنگر، دیدار باخانواده معظم شهدا و غبار روبی قبور شهدا از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.