stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 396234
  • 15 مهر 1400 - 12:28
2

کشف ۳۲۴ میلیارد کالای قاچاق / ۲۰۰۰ برنامه در هفته ناجا در استان فارس برگزار می‌شود

کشف ۳۲۴ میلیارد کالای قاچاق / ۲۰۰۰ برنامه در هفته ناجا در استان فارس برگزار می‌شود
فارس_ فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه در شش ماهه اول سال جاری 324 ميليارد تومان انواع كالاي قاچاق كشف شده است، بيان كرد: آمار كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزايش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” یکی از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت برخورد با قاچاق کالا و ارز بود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، در شش ماهه اول سال جاری ۳۲۴ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این بازه زمانی ۵۸۶ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک هزار و ۳۰۷ خودرو توقیف و یک هزار و ۶۸۱ نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

منهدم شدن ۱۱ باند سرقت
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه طرح مقابله با وقوع انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی استان طی یک هفته گذشته در سطح شهرستان شیراز اجرا و در این خصوص ۱۱ باند شامل ۲۹ سارق منهدم شدند، گفت: متهمان ضمن اقرار به ۱۵۷فقره انواع سرقت به عنف، خودرو، گردنبندقاپی، مغازه و منزل، در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، تلفن همراه، قطعات خودرو، طلاجات و وسایل درون خودرو که بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۴۹ میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

 افزایش ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر ۳۶ تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده است، گفت: آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

 کشف ۹۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری با تشکیل بیش از ۳ هزار و ۵۰ فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۹۰ درصد از جرائم کشف شده است.

۱۹۰ اراذل و اوباش روانه دادسرا شدند
وی با اشاره به این موضوع که رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۹۰ نفر اراذل و اوباش که امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته و موجب بی نظمی در جامعه شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مشاوره
فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۸ هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری ارجاع داده شده است که از این تعداد حدود ۷۰ درصد به مصالحه ختم شده است.

“پلیس هوشمند، امنیت پایدار”
سردار “حبیبی” ضمن تبریک هفته ناجا به کلیه دلاور مردان نیروی انتظامی، افزود: شعار هفته ناجا در سال جاری “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هفته ناجا از هفدهم آغاز و تا بیست و سوم مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: حدود ۲ هزار برنامه‌ متنوع از جمله آزمون کتبی داوطلبان استخدام درجه داری و همچنین ثبت‌نام مقطع افسری و درجه‌داری، افزایش خدمات تا ساعت ۱۶ در حوزه صدور گواهینامه، شماره گذاری و اجرائیات پلیس راهور، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، غبارروبی گلزار شهدا، گردهمایی سراسری پلیس یاران، رونمایی از پروژه‌های هوشمند‌سازی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، عرض ادب به حرم مطهر شاه چراغ و سید علاالدین حسین(ع) و …برگزار می شود.


 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.