stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 397533
  • 22 مهر 1400 - 12:30
1
به مناسبت گرامیداشت روز حافظ؛

نشست مجازی «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» برگزارشد

نشست مجازی «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» برگزارشد
هرمزگان/قلمنا-نشست مجازی «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» به همت محفل ادبی صبا با حضور اساتید ادبیات دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

نشست صمیمی «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» به همت مهرنوش منصوری، دبیر محفل ادبی صبا و با حضور اسدالله نوروزی، عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان؛ بهجت نجیبی فینی، استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان؛ محمدهادی حسینی، استاد دانشگاه فرهنگیان شیراز؛ محسن سامع، استاد دانشگاه فرهنگیان اصفهان؛ محمد پاک نهاد، استاد دانشگاه فرهنگیان همدان؛ آسیه فقیه پرشکوهی، استاد دانشگاه فرهنگیان گیلان و معصومه عبادی، استاد دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد.
دبیر محفل ادبی صبا ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ به ادب دوستان گفت: در تقویم رسمی ایران، روز ۲۰ مهرماه به عنوان روز بزرگداشت حافظ ثبت شده است. حافظ از مهمترین و تأثیرگذارترین شاعران فارسی زبان است که علاوه بر لطف خدادای سخن، شاعری سیاسی و مبارز است و با زبان ایهام و طنز به مسائل حاد اجتماعی زمان خود پرداخته است و با زاهدان دروغین و پادشاهان ستمگر به مبارزه پرداخته است و رندی از مهمترین عناصر شاعری این شاعر بزرگ است.
عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان نیز بیان کرد: روشن است که یکی از مهمترین رازهای ماندگاری شعر حافظ، بلاغت، ظرافت، هنر کلام و بیان پارادوکسی حافظ و سخن راندن از همه زمینه ها و مباحث متعدد است تا جایی که مردم بعد از گذشت سالهای طولانی، به اشعار ایشان تفأل می‌زنند.
وی ادامه داد: اینکه حافظ بعد از سعدی توانست خودش را در ذهنها ماندگار کند و به ثبت برساند نشان از توانمندی این شاعر پرآوازه قرن هشتم است؛ اما چیزی که بسیار تأسف برانگیز و ناراحت کننده است همزاد پنداری مردم با حافظ است؛ چراکه مردم زمان ما گرفتار مشکلات و مصائبی هستند که حافظ در قرن ۸ با آنها دست و پنجه نرم می‌کرده است و این مشکلات همچنان با مردم همراه است.در واقع اینجاست که جادوی جاودانگی حافظ، طعم تلخی را به کام ما می‌نشاند.
در ادامه هر یک از اساتید دانشگاه فرهنگیان به حافظ خوانی پرداختند.
انتهای پیام/

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.