stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 399756
  • 05 آبان 1400 - 21:09
4

۳۱۳ برنامه به مناسبت ورود حضرت معصومه(س) به قم اجرا می‌شود

۳۱۳ برنامه به مناسبت ورود حضرت معصومه(س) به قم اجرا می‌شود
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: بیش از ۳۱۳ برنامه با شعار محوری «سلام ای دختر موسی بن جعفر(ع)» در طول ۱۷ روز از سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم تا سالروز وفات آن حضرت، در قم اجرا می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: حضرت معصومه(س) دارای ویژگی‌های ممتاز اجتماعی و سیاسی هستند که با هجرت خود سنگ بنایی گذاشتند که تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، قم پایگاه سیاسی و اجتماعی جهان تشیع شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم شب سالروز ورود حضرت معصومه(س)، محفل ویژه قرار فاطمی با حضور شاعران ملی، سلام همگانی و خوش آمدگویی ساعت ۱۱ صبح سالروز ورود حضرت به قم، جشن همراهی در شبستان حضرت امام خمینی(ره) و ۱۷ محله و بوستان سطح شهر، محفل شعر در ایام رحلت حضرت معصومه(س)، مراسم غبارروبی ضریح مطهر توسط دستگاه‌های مختلف و تولید پوستر سلام ای دختر موسی بن جعفر برای نصب در سطح شهر از جمله برنامه‌هایی است که در قم اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه خوشنویسی در مقبره پروین اعتصامی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰، شرح زیارت حضرت معصومه(س)، پخش ویژه‌برنامه‌های وفات حضرت معصومه و زیارت‌نامه حضرت از شبکه‌های سیما، مسابقه سلام ای دختر موسی بن جعفر(ع) از طریق فضای مجازی در سه مقطع کودک، نوجوان و عمومی، تولید نماهنگ نوجوان، معرفی چندین کتاب از طریق شبکه‌های اجتماعی آستان، نمایشگاه کتاب، بازدید رایگان از موزه در سالروز ورود حضرت و بازدید نیم‌بها در ایام معصومیه، همایش بزرگداشت شخصیت حضرت موسی بن خزرج، محفل عزا ویژه دختران و محفل دختران بهشتی از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

احمدی با بیان این‌که ۶۰ هزار دقیقه برنامه از طریق شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: امور بین‌الملل آستان تلاش می‌کند با تولید پادکست، برپایی محفل شعرخوانی، کارگاه حضرت معصومه(س) شناسی و طرح ختم صلوات به زبان‌های مختلف از جمله اردو،‌ آذری، اسپانیایی و  پرتغالی مخاطبان غیرفارسی زبان را پوشش دهد.

به گفته وی، بخش بین‌الملل آستان کریمه اهل‌بیت(س) در هشت پایگاه اینترنتی و ۹ شبکه اجتماعی به زبان‌های مختلف با موضوع های معرفی آستان کریمه اهل‌بیت(س)، شخصیت حضرت معصومه(س)، اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه گفت: فیلم حضرت معصومه(س) به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در حال ساخت است و کار کارشناسی محتوای این فیلم به حجت‌الاسلام احمد عابدی استاد حوزه علمیه واگذار شده است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) افزود: قرارداد ساخت فیلم حضرت معصومه(س) با سیمافیلم منعقد شده و سه سال زمان می‌برد تا تولید فیلم به مرحله نهایی برسد.

وی همچنین گفت: مقبره پروین اعتصامی مکانی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری شب‌شعر در یکشنبه‌شب‌ها است و در این ایام نیز برنامه‌های مختلف با حضور شاعران برگزار خواهد شد.

اجرای نمادین استقبال از کاروان حضرت معصومه(س)

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز گفت: شنبه ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پربرکت حضرت معصومه(س) به شهر قم می‌باشد و هر سال به یمن این ورود پربرکت دسته کاروان شادی مشابه حرکتی که در سال ۲۰۱ هجری قمری اتفاق افتاده، به‌صورت نمادین انجام می‌شود.

هادی محمود نژاد اضافه کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط و همچنین مدیریت بهداشت و درمان آستان، این حرکت نمادین روز شنبه ساعت۸:۳۰ انجام می‌شود و نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام برنامه‌های مختلفی در ۲ بخش جشن به مناسبت ورود آن حضرت به قم و عزاداری به مناسبت وفات آن حضرت انجام می‌شود و رونمایی از طرح‌های عمرانی، خدماتی، توسعه‌ای، مرمتی و هنری نیز صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مراسم خطبه‌خوانی، گل‌آرایی ضریح مطهر و صحن‌ها، گل‌باران کاروان شادی، اجرای ۹ طرح هنری در صحن امام رضا(ع)، بهره‌برداری از گلخانه ۴۸ هزار مترمربعی حرم، آیین تعویض پرچم حرم، آیین معنوی شمع گردانی در صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و حضور سفیران کریمه در کشورهایی از جمله عراق، ترکیه و سوریه از برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

محمودنژاد افزود: صحن فاطمی با هشت هزار مترمربع مساحت می‌تواند پذیرای حضور بیش از ۱۵ هزار زائر در فضای سرپوشیده باشد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات ملی هنوز تکمیل نشده است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تن به‌طور همزمان می‌توانند در حرم حضرت معصومه(س) حضور داشته باشند و در طول سال نیز بین ۲۰ تا ۲۳ میلیون زائر به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

در پایان این جلسه از اثر نقاشی استاد حسن روح‌الامین با عنوان «ورود حضرت معصومه(س)» رونمایی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار زهرا رحمتی وند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.