stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 407826
  • 23 آذر 1400 - 19:29
1
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان:

ثبت ملی غار «دودزا» به نام همدان بررسی می شود

ثبت ملی غار «دودزا» به نام همدان بررسی می شود
همدان- قلمنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در حال حاضر، ثبت ملی غار «دودزا» به نام همدان در حال بررسی است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علی مالمیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعضی از این آثار در مرز استان‌ها و شهرستان‌ها واقع می‌شوند و طبیعتاً ممکن است و بارها در کشور اتفاق افتاده که یک پرونده ثبتی را استانی پیگیری کرده، در حالی که اختلاف نظر بر سر تقسیمات کشوری بوده و در محل استقرار، اثر ثبت شده است، مطرح کرد: خوشبختانه قانونگذار پیش‌بینی کرده که در حوزه تقسیمات کشوری با استعلام از وزارت کشور مشخص می‌شود که یک اثر در حوزه جغرافیایی کدام استان و کدام شهر است و طبیعتاً بر اساس آن نظر تصمیم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در بررسی‌ها مشخص شود که این اثر در این استان نبوده و در استان همجوار است، پرونده اصلاح شده و به نام استانی که اثر در آن واقع است ابلاغ می‌شود.

مدیرکل همدان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه در خصوص ثبت ملی غار دودزا نیز با توجه به اختلاف نظر با استان زنجان، پرونده‌ای برای غاری که در مرز دو استان و در حوزه شهرستان کبودراهنگ هست، زنجان اقدام به تشکیل پرونده و پیگیری ثبت طبیعی کرده و با توجه به اینکه بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، نسبت به این موضوع انتقاد داریم.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب، این انتقاد را اعلام و بیان کرده‌ایم که این غار در حوزه جغرافیایی استان همدان و شهرستان کبودراهنگ واقع است، مطرح کرد: بدین سان باید این اثر به نام استان همدان ثبت شود که در این خصوص نیز با وزارتخانه مکاتبه کرده‌ایم.

مالمیر ادامه داد: در حال حاضر، دفتر ثبت ابلاغ ثبت را متوقف و بعد از بررسی دقیق تخصصی بایستی نسبت به این موضوع، اعلام نظر شود.
مدیرکل همدان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در بعضی از موارد هم هست که یک اثر مشترک بین دو یا چند استان به صورت اشتراکی بین استان‌ها ثبت می‌شود؛ بنابراین بایستی موضوع بررسی و پس از آن نظر دقیق اعلام شود که در حال حاضر، ثبت ملی غار دودزا به نام همدان در حال بررسی است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.