stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409178
  • 02 دی 1400 - 19:39
1
استاندار همدان خبر داد:

ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان همدان

ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان همدان
همدان- قلمنا- استاندار همدان از ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان همدان خبر داد و گفت: در این راستا برنامه‌محور بودن بودجه 1401 نیز در دستور کار است.
قلم | qalamna.ir :
قلم، علیرضا قاسمی‌فرزادامروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با نمایندگان مردم استان در مجلس، معاونین استاندار و همچنین مدیران کل استان برگزار شد، با بیان اینکه کل بودجه استان برابر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ مباحثی چون اصلاح ساختار بودجه، عدالت‌محوری در بودجه، توجه به ایجاد اشتغال و توجه به بهره‌وری مد نظر قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سویی آسیب‌شناسی‌های اقتصادی نیز مد نظر است، مطرح کرد: سیاست‌های مالی ریل‌گذاری شده است.

وی با بیان این موضوع، از ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان همدان خبر داد و افزود: مباحثی چون تقویت اعتبارات استان و تمامی شهرستان‌ها، توجه به مطالعات آمایش، افزایش اعتبارات مقابله با فقر مطلق، پیش‌بینی رتبه‌بندی معلمان، پرداخت‌های عادلانه کارکنان و افزایش صادرات در بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گرفته است.

استاندار همدان در این راستا خاطرنشان کرد: برنامه‌محور بودن بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار است.

سند توسعه استان همدان در دست تدوین

در ادامه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به ظرفیت لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: بحث‌های عدالت اجتماعی، رشد هشت درصدی بودجه، برنامه‌محوری، تفویض اختیارات وسیع‌تر به استانداران، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در تمامی استان‌ها برای نخستین‌بار و غیره در این مسیر دیده شده است.

سیداسکندر صیدایی با اشاره به اینکه حدود دو هزار میلیارد تومان در صندوق پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: توجه به بهره‌وری را نیز در این لایحه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی بودجه ما بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان است، گفت: باید از ظرفیت‌های لایحه بودجه برای پیشبرد پروژه‌های استان استفاده کنیم و در این مسیر دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌های ملی و پروژه‌های ملی استانی استخراج شده است و خواهش می‌کنیم که نمایندگان مردم استان در مجلس در حوزه نمایندگی خود نیز پروژه‌های استان را مد نظر قرار دهند.

صیدایی در پایان تصریح کرد: درحال حاضر سند توسعه استان در دست تدوین و تهیه است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.