stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409180
  • 02 دی 1400 - 20:01
2
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی:

نگاه ها در توزیع امکانات و اعتبارات استان همدان عادلانه شود

نگاه ها در توزیع امکانات و اعتبارات استان همدان عادلانه شود
همدان- قلمنا- نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شهرستان های بهار و کبودراهنگ را جزء استان همدان می‌دانید باید نگاه در توزیع امکانات عادلانه باشد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، فتح‌الله توسلی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان کبودراهنگ با وجود همه محرومیت‌ها در بودجه کل اعتبارات ما اندازه یک پروژه شهرستان ملایر هم نیست، گفت: اسمی از شهرستان بهار در پروژه‌ها دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر این‌ها را جزء استان همدان می‌دانید باید نگاه در توزیع امکانات عادلانه باشد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه شهیدمفتح را در کبودراهنگ سال ۱۳۷۰ ساختند و ۱۵ فروچاله در منطقه ما ایجاد کرده اما آیا مردم مقصر بودند؟ اظهار کرد: می‌خواهیم کشت گلخانه‌ای را در آن جا ایجاد کنیم، اما بانک بیمه فروچاله از سرمایه‌گذار خواسته است! این سرمایه‌گذار تاکنون ۶ میلیارد تومان وارد کار کرده، اما به این مشکل برخورده است.

توسلی با بیان اینکه با شرکت شستا برای تولید گیاهان دارویی و دامداری صحبت کرده‌ایم اما مدیر آبفا می‌گوید که آب نمی‌دهیم، اظهار کرد: مردم ما باید تاوان این وضع را بدهند؟ چندین پروژه راه‌آهن تعریف شده، این دو شهرستان طی هشت سال بی‌صاحب بوده است؛ اما الان چه؟ چرا باید در اعتبارات و پروژه‌ها شهرستان کبودراهنگ و بهار دیده نشود؟ در پروژه‌های استانی ۱۴۰۰ حتی ۲۰ درصد پروژه‌های این شهرستان‌ها اجرایی نشده است!

وی با گلایه‌مندی، مطرح کرد: از شهرک‌های صنعتی ما تلی از خاک مانده است، موضوع راه علیصدر چرا در بودجه ۱۴۰۱ نیامده است؟ اگر سازمان برنامه و بودجه خراب شود و سیب زمینی کاشته شود، نفعش بیشتر است. چون محروم هستیم، صدایمان به جایی نمی‌رسد؟

توسلی با بیان اینکه مردم به من اعتماد کرده و حق دارند مطالبه کنند اما اگر توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات صورت نگیرد سکوت نخواهم کرد، تصریح کرد: چرا این دو شهرستان در حوزه راه، کشاورزی و غیره نادیده گرفته شده‌اند؟ این حق ما است؟

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مدیران کل خواهش می‌کنم که در نگاهشان تغییر ایجاد کنند، اظهار کرد: سند آمایش تهیه شده براساس مطالعات علمی نیست، کدام نمودار در آن هست؟

توسلی ادامه داد: چشم‌اندازتان برای ۱۰ سال آینده چیست؟ می‌خواهید مرکز استان و ملایر توسعه پیدا کند؟ پس بقیه استان را نمی‌بینید؟ چرا ناحیه صنعتی اورقین فعال نشده؟ چرا وضعیت صالح‌آباد و لالجین به این شکل است؟

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید سیب زمینی و انگور مال ما است اما صنایع تبدیلی کجاست؟ به‌راستی این ظلم در حق شهرستان‌های مذکور قابل تحمل نیست! اضافه کرد: غار ما را به‌نام زنجان ثبت کردند، مدیرکل میراث همدان خواب بوده است!

توسلی با بیان اینکه نیروگاه در شهرستان ما مازوت می‌سوزاند و آلودگی‌اش برای مردم شهرستان و سودش برای همدان است، مطرح کرد: معادن زندگی مردم و مزارع ما را نابود کرده است؛ به‌راستی با این وضعیت درخواست درنظر گرفتن پیوست عدالت را داریم تا بتوان به‌واسطه آن شاهد توزیع عدالت‌محورانه امکانات و اعتبارات در بین شهرستان‌ها بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.