stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409767
  • 06 دی 1400 - 22:45
3
مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد؛

صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان

صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان
همدان- قلمنا- مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم، محمد مددی با بیان اینکه گام برداشتن در زمینه صادرات می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند، گفت: این روند همچنین می‌تواند زمینه ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شود.

وی با بیان اینکه توسعه بازارهای بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآیندهای استاندارد سازی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی برای هر کشوری صادرات و توجه به رونق آن است که این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه، صدور گواهینامه انطباق صادراتی را افزایش رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی از این استان به مبدا کشورهای مختلف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تأیید استاندارد انجام می‌شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.