stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409768
  • 06 دی 1400 - 23:12
0
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد؛

«مسکن»، اولویت‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان باشد

«مسکن»، اولویت‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان باشد
همدان- قلمنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: مسکن جوانان، به‌ویژه جایگاه جوانان در طرح یک میلیون مسکن، یکی از اولویت‌های ستاد ساماندهی امور جوانان استان باشد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، مهدی باب‌الحوائجی دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: جوان، جوان‌گرایی و جوان‌سازی از سیاست‌های پُر رنگ و برجسته دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه همه ما باید در جهت عملیاتی شدن سیاست جوان‌گرایی، نه بر روی کاغذ، بلکه در عمل حرکت کنیم، اظهار کرد: سیاست‌های جوان‌گرایی و جوان‌سازی دولت سیزدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در این راستا با بیان اینکه نقشه راه و نگاه ما در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، الزامات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نسبت به جوان و جوان‌گرایی در بیانیه‌‌ گام دوم انقلاب است، مطرح کرد: دستورات مقام معظم رهبری، و جوانی که ایشان در گام دوم انقلاب معرفی کردند، جزء کارویژه و عملیاتی نمودن سیاست‌های ما در ستاد ساماندهی امور جوانان استان باشد.

باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه جوان انقلابی که در گام دوم انقلاب به ما معرفی می‌شود نگاهی به درون کشور دارد، نگاهی به توان‌مندی ها و پتانسیل‌های کشور ایران دارد، تصریح کرد: روزهایی که تمام بیگانگان و جهانیان در مقابل جوانان ایران اسلامی ایستادند، جوانان ما قهرمان‌پروری کردند و تن به ذلت نداند.

وی با اشاره به اینکه توسل جوانان به اهل بیت(ع) باعث حرکت و پویایی در بین جوانان خواهد شد، افزود: در جهت اجرایی شدن دستورات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی و طراحی نیاز داریم.

این مسئول ادامه داد: برای اقدام موثر، نیاز به شبکه‌سازی و برنامه‌ریزی برای جوانان استان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه پرهیز از موازی کاری و هم‌افزایی و همراهی اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان ضروری است، اظهار کرد: تحقیق و شناسایی کامیابی‌ها و ناکامی‌های جوانان استان در عرصه‌های مختلف به تفکیک شهرستان، در دستور‌ کار ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسکن جوانان، به‌ویژه جایگاه جوانان در طرح یک میلیون مسکن، یکی از اولویت‌های ستاد ساماندهی امور جوانان استان باشد.

باب‌الحوائجی در این راستا با بیان اینکه سهم جوانان از نهضت ملی مسکن در کشور، و برش استانی را مشخص کنید، گفت: زمانی می‌توان جمعیت استان را جمعیت فعال تواند که متشکل از جوانان باشد.

وی ادامه داد: مهاجرپذیری یکی از آسیب‌های جمعیتی جدی استان است که ضرورت دارد به بحث و بررسی قرار گذاشته شود.

این مسئول با بیان اینکه باید برای پیشگیری از پیر شدن و همچنین ماندگاری و بارور کردن جمعیت، آن را به جوانان گره زد، خاطرنشان کرد: با باروری و جوان‌سازی جمعیت که از طریق جوانان و ازدواج آسان و سالم صورت می‌گیرد، جامعه استان را مستحکم کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه بحث جمعیت و جوان‌سازی از موضوعات اولویت‌دار شورای فرهنگ عمومی استان است، اظهار کرد: ضریب هرم سنی، هرم جنسی و نفوذ موالید در استان، با همکاری دستگاه‌های متولی، طبق یک برنامه مدون مشخص و معین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای پیشگیری از مهاجرت جوانان از استان، ایجاد اشتغال است، افزود: برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه در استان، ضروری است تا شرایط اوقات فراغت جوانان استان فراهم شود.

باب‌الحوائجی با تاکید بر اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان استان باید از انتزاع خارج و کارگاهی عمل کند، خواستار تقویت مشارکت مردمی در ساماندهی امور جوانان شد و گفت: دفتر امور بانوان استانداری در راستای تبدیل کردن کانون خواهران به خانه دختران جوان اقدام کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.