stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409944
  • 07 دی 1400 - 23:52
1
معاون امور عمرانی فرماندار همدان:

کانال های آب دره مرادبیگ ساماندهی می شود

کانال های آب دره مرادبیگ ساماندهی می شود
همدان- قلمنا- معاون امور عمرانی فرماندار همدان از ساماندهی کانال های آب دره مرادبیگ خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رضا زمانی سه شنبه در شورای حفاظت از منابع آب با دستور کار ساماندهی کانالهای آب کوی دره مرادبیک که با حضور مدیران ذیربط و تنی چند از معتمدین این منطقه برگزار شد، گفت: ساماندهی کانالهای سنتی انتقال آب کوی دره مرادبیگ مدتی است که در دستور کار قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده هم اکنون ضمن تامین منابع لازم با همکاری اهالی این طرح می تواند اجرایی شود.

رضا زمانی افزود: با توجه به هدر رفت قابل توجه آب در جوی های سنتی و هدایت آبهای سطحی در فصول غیر زراعی جهت تامین کمبود آب شرب اجرای این طرح مد نظر قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان، مجموع طول کانال های آب این منطقه را جهت ساماندهی حدود ۱۷ کیلومتر دانست و تاکید کرد: با عنایت به مباحث محیط زیستی و سایر مقتضیات طرح ساماندهی کانالهای این منطقه بصورت تلفیقی اجرا می شود که در قسمتهایی لوله گذاری و قسمتهایی جوی روباز احداث خواهد شد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح تامین اضطراری آب شرب، از آبانماه حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه از منابع آب بالادستی دره مرادبیک تامین میشود.

زمانی در پایان تصریح کرد : جداسازی فاضلاب از آب رودخانه دره مرادبیک در قسمتهایی باقی مانده است که باید در برنامه های شرکت آب و فاضلاب مد نظر قرار گیرد و طرحی که شروع شده است به سرانجام برسد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.