stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 410418
  • 11 دی 1400 - 17:05
1

خطر در کمین مجتمع‌های مسکونی فاقد اطفاء حریق قم

خطر در کمین مجتمع‌های مسکونی فاقد اطفاء حریق قم
قلم | qalamna.ir :

روز شنبه حمید کریمی با تاکید بر ضرورت مجهز شدن مجتمع های مسکونی به سیستم اطفاء حریق، به یک مورد از این نوع آتش سوزی ها اشاره کرد و گفت: رأس ساعت ۷:۰۷ امروز با اعلام آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در میدان شهدای فردو واقع در منطقه پردیسان قم مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، ۷دستگاه خودرو عملیاتی به محل حادثه اعزام کرد. 

وی افزود: علاوه بر ۷ دستگاه خودرو عملیاتی، خودروهای نردبان بالابر نیز به همراه ۳۰ آتش‌نشان به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به این‌که طبقه پنجم دچار حریق شده بود، نیروی‌های آتش‌نشان هم از طریق نردبان و هم از طریق راه‌پله اقدام به لوله‌کشی کرده و وارد فاز عملیاتی شدند.

وی تصریح کرد: تیم‌های جستجو ساکنین ۴۸ واحد مسکونی در این بلوک را به‌صورت تک‌واحد از محل حادثه خارج کرده و به محل ایمن منتقل کردند، خوشبختانه این حریق مصدوم و فوتی نداشت و به واحدهای مجاور سرایت نکرد.

کریمی با ابراز تأسف از عدم امکانات اطفاء حریق در ساختمان خاطرنشان کرد: متأسفانه این ساختمان فاقد سیستم‌های لوله‌کشی جعبه F و کپسول‌های آتش‌نشانی بود و تنها امکانات این ساحتمان سیستم کشف حریق بود که در آغاز آتش‌سوزی به صدا درآمده و ساکنین را در لحظات ابتدایی آتش‌سوزی مطلع کرده بود.

وی اضافه کرد: حریق به‌طور کامل اطفاء شده و کارشناسان علت‌یابی در محل حضور دارند.

کریمی بار دیگر بر ضرورت تجهیز ساختمان های بلند و مجتمع های مسکونی قم به سیستم اطفاء حریق برای جلوگیری از بروز خطرات و خسارت های آتی تاکید کرد. / 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.