stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 410446
  • 11 دی 1400 - 22:39
2
مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

خسارت ۴۷۰ میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی همدان

خسارت ۴۷۰ میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی همدان
همدان- قلمنا- مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خسارت ۴۶۹میلیارد تومانی خشکسالی و سرمازدگی به بخش کشاورزی استان همدان در امسال خبر داد
قلم | qalamna.ir :

احد ظفری در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تا کنون، به علت خشکسالی و سرمازدگی ۳۱۴ هزارو۵۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به ارزش ۴۶۹ میلیارد تومان خسارت دیده است.
وی افزود: گردو، سیب، بادام، هلو و شلیل، زردآلو و آلو از جمله باغ‌های میوه و کلزا و جو و چغندرقند از جمله محصولات زراعی بودند که بر اثر سرمازدگی دچار خسارت شدند.
مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به بحث خشکسالی نیز گفت: با توجه به کاهش محسوس میزان بارندگی سالیانه امسال، ۲۸۷ هزار و ۹۱۷هکتار از اراضی استان همدان دچار خشکسالی شد که با توجه به افت آب‌های زیرزمینی و پراکنش نامناسب بارندگی‌ها بیش از ۲۶۴ میلیارد در این زمینه خسارت خشکسالی به محصولاتی، چون گندم، جو، نخود و عدس و گلرنگ به دلیل افت عملکرد وارد شد.

ظفری همچنین با اشاره به تعداد ۲۷ فقره آتش سوزی به میزان ۸۲/۶هکتار در سال ۹۹در سطح اراضی کشاورزی استان همدان افزود: با توجه به پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده امسال با تعداد ۵ فقره آتش سوزی به میزان ۵/۵هکتار میزان آتش سوزی‌ها در اراضی کشاورزی سطح استان کاهش محسوسی داشته است.

وی تصریح کرد: برای کشاورزانی که محصولات کشاورزی خود را امسال در برابر مخاطرات بیمه کرده اند ۹۰درصد از تسهیلات کمک‌های بیمه را دریافت کرده اند که پیگیر هستیم مابقی تسهیلات آنان نیز هر چه سریعتر پرداخت شود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.