stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 410480
  • 12 دی 1400 - 11:05
3

۴۵ کیلومتر تا مرگ؛ محور ریگان – نرماشیر در شرق کرمان باز قربانی گرفت

۴۵ کیلومتر تا مرگ؛ محور ریگان – نرماشیر در شرق کرمان باز قربانی گرفت
قلم | qalamna.ir :

فرمانده پلیس راه شهرستان ریگان با تایید مرگ یک تن و مجروحیت ۲ تن دیگر در تصادف روز یکشنبه سه خودرو پژو ۲۰۶، پارس و یک کامیون علت را انحراف به چپ ۲۰۶ اعلام کرد که راننده آن نیز جان باخته است.

سرگرد جلال الدین افتخاری در گفت وگو با خبرنگار اظهارداشت: محور ریگان- نرماشیر به طول ۴۵ کیلومتر به علت ارتباط مسیر روستاها و مناطق شهری مسیر، نیاز به دو بانده شدن دارد.

تردد کامیون، خودروهای حامل قاچاق انسان و سوخت که عموما با سرعت بالا تردد می کنند به افزایش سوانح این جاده افزوده و ضرورت دوبانده شدن آن را در مسیر مهم حیاتی کرمان- چابهار نمایان تر کرده است.

شمار تلفات این محور طی امسال به عدد ۲۹ و طی پنج سال گذشته به ۱۴۱ تن رسیده است؛ این جاده از ابتدای امسال ۱۷ تصادف فوتی و ۶۷ سانحه جرحی داشته که ۱۲۰ نیز تاکنون در سال جاری مجروح شده‌اند. برابر آمارها طی پنج سال گذشته تصادفات فوتی در این محور ۹۷ مورد و سوانح جرحی این محور نیز ۳۲۷ مورد بوده که در نتیجه آن۴۷۵ نفر مصدوم شده اند.

فرماندار ریگان نیز گفت: محور ۴۵ کیلومتری ریگان – نرماشیر که ۲۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان ریگان قرار دارد به میزان ۱۰کیلومتر آسفالت و زیرسازی شده است.

امین باقری با اشاره به اینکه تمام تلاش ها را برای دو بانده شدن این محور به کار گرفته ایم افزود: بتازگی ۱۵۰ میلیارد ریال نیز توسط نماینده مجلس به این پروژ] اختصاص یافته اما میزان اعتبار موردنیاز بسیار بیشتر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این محور در سه شهرستان شرقی استان قرار دارد خواستار دوبانده شدن جاده در محدوده شهرستان های نرماشیر و فهرج نیز شد.

ریگان در ۲۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و محور ترانزیتی و مهم کرمان – ایرانشهر- چابهار از آن می گذرد.

در تصادف ۲ هفته پیش چهار تن از جمله یک معلم جوان به همراه همسرش در صحنه جان باختند و ۲ مجروح بدحال به بیمارستان اعزام شدند که یکی از آنان نیز جان باخت.

به دنبال تصادف اخیر، اعتراض و گلایه اهالی بالاگرفت و مسئولان را مورد انتقاد قرار دادند که نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس در این زمینه بیانیه ای صادر کرد.حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی همچنین در مراسم سالروز زلزله بم از کمبود اعتبارات برای این پروژه گلایه کرد و گفت: جاده‌های شرق کرمان به کابوس مردم تبدیل شده‌اند.

گزارش را درباره مشکلات این جاده ارتباطی را با عنوان  ۱۳۹ کشته و ۴۷۲ زخمی در یک جاده شرق کرمان طی ۵ سال  بخوانید.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.