stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 412272
  • 22 دی 1400 - 9:13
0

۶۸۰ هکتار به شهر همدان الحاق می شود

۶۸۰ هکتار به شهر همدان الحاق می شود
همدان- قلمنا- استاندار همدان از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سفر به تهران و در ادامه پیگیری امور و مسائل استان در پایتخت، به‌طور ویژه طرح جامع شهری همدان را پیگیری کرد.

استاندار همدان در این راستا گفت: طی رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، امروز به دنبال حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی دولتی واقع در محدوده اراضی شورین، در دستور کار قرار گرفت و در نهایت، با توجه ی که به طور مبسوط ارائه شد، موفق به موافقت این اراضی به طرح جامع شهری همدان شدیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین، در فرآیند طرح جامع شهری همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با توجه به سیاست و برنامه نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، طی مکاتباتی که انجام گرفت، درخواست شد تا این الحاق صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۶، تهیه طرح جامع همدان توسط مشاور یک شرکت و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد و در نهایت ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز برای تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، به مزایای این اقدام پرداخت و گفت: با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر، تأمین بخشی از زمین مورد نظر برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان، با رعایت سرانه‌های عمومی، خدماتی و معابر انجام خواهد گرفت.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه الحاق این ۶۸۰ هکتار می‌تواند در کاهش تراکم نفر بر هکتار همدان نقش مهمی ایفا کند، عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی کشور، استان و شهر همدان یکی از شهرهای پرتراکم محسوب می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت الحاق این طرح به شهر پرداخت و گفت: گسترش افقی شهر با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و طراحی شهری توسط استان را سرعت خواهد بخشید و در عین حال گسترش افقی شهر، نافی بافت فرسوده و مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند، نخواهد بود و با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، بافت فرسوده قابل بهسازی و نوسازی است.

قاسمی فرزاد با اشاره به نقش این اقدام در گرانی مسکن، گفت: بی‌شک با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر همدان، تعدیلی در میزان عرضه و تقاضای مسکن، ایجاد خواهد شد و به دنبال آن قیمت مسکن متعادل‌تر خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.