stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 413852
  • 28 دی 1400 - 17:34
1

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در «جشنواره بین المللی ادبیات مقاومت لبنان»

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در «جشنواره بین المللی ادبیات مقاومت لبنان»
همدان- قلمنا- از بانوی برگزیده همدانی در «جشنواره بین المللی ادبیات مقاومت لبنان» تجلیل شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی با با حضور در منزل رقیه کریمی؛ برگزیده جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان، از وی تجلیل کرد و پرداختن به موضوع سردار سلیمانی در داستانِ ارزشی رقیه کریمی را ارزشمند دانست و گفت: اینکه یک ایرانی کتابی ارزشی با موضوع سردار سلیمانی را به زبان عربی که دومین زبان زنده دنیاست تألیف کرده و در مجامع بین المللی بدرخشد قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه مراجع عظام نیز به طلبه‌ها برای تقویت زبان خارجی برای نشر مفاهیم ایرانی و اسلامی در مجامع مختلف تاکید دارند، تصریح کرد: برای ایجاد نفوذ فرهنگی در اقصی نقاط دنیا، باید از زبان‌های مختلف، به ویژه زبان عربی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی و تقدیر از هنرمندان ارزشی و متعهد بومی را مهم و لازم دانست و تصریح کرد: هنرمندان ارزشی و متعهد باید شناخته و به جامعه معرفی شوند.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز در این برنامه معرفی و حمایت از هنرمندان را از وظایف مسئولان فرهنگی استان دانست و گفت: نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان، متولیان و دغدغه مندان فرهنگی بر این مهم تاکید دارند و برنامه حمایت از هنرمندان باید در دستور کار نهادهای مربوط قرار گیرد.

محمد مهدی سموات افزود: شناخت، معرفی و حمایت از هنرمندان ارزشی و متعهد از رویکردهای جدید حوزه هنری استان همدان خواهد بود.

در ادامه، رقیه کریمی به خلأ موجود در صادرات فرهنگِ ارزشمند دفاع مقدس ایران اسلامی به فرامرزها اشاره کرد و گفت: با عنایت به تاکی مقام معظم رهبری بر توجه به «نهضت ترجمه» این خلأ و کمبود در حال پر شدن است و نویسندگان و مترجمان باید تمام تلاش خود را برای غنا و تقویت در این عرصه به کار گیرند.

برگزیده «جشنواره بین المللی ادبیات مقاومت لبنان» با اشاره به اینکه کتاب عربی «سلیمانی و جُرحی» وی، شب گذشته در جشنواره «ترجمان فتح» تهران حائز رتبه نخست شده است، افزود: در این جشنواره که نویسندگانی از کشورها و زبان‌های مختلف شرکت کرده بودند کتاب «سلیمانی و جُرحی» رتبه نخست در بخش عربی را به خود اختصاص داد.

این نویسنده همدانی از مخاطبان داستان‌های خود در آفریقای شمالی سخن گفت و افزود: ۲۰ سال در عرصه نگارش داستان به زبان عربی فعالیت است و صادرات فرهنگی از ایران اسلامی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خارج از مرزها از اولیت‌های زندگی حرفه‌ای وی در عرصه نویسندگی است.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.