stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 419951
  • 18 بهمن 1400 - 13:15
0

عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ جاسک آغاز شد

عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ جاسک آغاز شد
قلمنا/ هرمزگان -همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ در شهرستان جاسک با سرمایه گذاری هفت هزار و ۱۰۰میلیارد ریال آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

استاندار هرمزگان در حاشیه آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ، اظهار کرد: سطح خالص طرح شامل ۵٩ مزرعه به وسعت یک هزار و ۱۱۹ هکتار است که با تجمیع سطح مشاعات طرح شامل کانال ها، زهکش ها، لاگون، جاده های سرویس، ابنیه فنی، حریم ها و … مساحت کل سایت یک هزار و ۳۹۱هکتار است.

مهدی دوستی افزود : ساختمان بهره برداری و نگهداری به مساحت ٢٠٠ متر مربع، جاده جایگزین صیادی با طول نزدیک به شش کیلومتر، جاده های سرویس کانال ها، ابنیه های فنی، دایک حفاظتی و زهکش حائل سایت به طول حدود ١٧ کیلومتر نیز در این سایت پیش بینی شده است.

وی هزینه ایجاد زیر ساخت و تاسیسات عمومی مشترک در این‌سایت را  نزدیک به یک هزار و ۱۰٠ میلیارد ریال بدون هزینه تامین برق عنوان کرد و گفت : میزان سرمایه گذاری برای ساخت مزارع شش هزار میلیارد ریال است که در مدت زمان یک سال آماده می شود.

استاندار هرمزگان میزان تولید سالیانه این شهرک شیلاتی را پنج هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این سایت برای ٧٠٠ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت : شرکت جهش تولید مکران، شرکت پرتو آبی تابناک مندیر، شرکت شن آذین ساحل ، شرکت هنگام صید بندر و یک شرکت سرمایه گذاری دیگر که در مرحله انعقاد قرار است، سرمایه گذاران این طرح مهم شیلاتی هستند.

سایت سدیچ از جنوب به ناحیه جزر و مدی دریای عمان و خور لوپ ، از شرق به رودخانه سدیچ و از شمال و غرب به اراضی تپه ماسه ای محدود می شود.

این سایت از توابع بخش لیردف شهرستان بندر جاسک بوده و نزدیک ترین روستا به محل سایت روستای ککی است و فاصله مرکز سایت تا شهر جاسک ١٠۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.