stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 419955
  • 18 بهمن 1400 - 13:18
0

افزایش نرخ چهار وشش دهم درصدی زایمان در میناب

افزایش نرخ چهار وشش دهم درصدی زایمان در میناب
قلمنا/ هرمزگان -رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب گفت : از ابتداي سال جاري تا پایان دیماه در زايشگاه بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب بيش از 5 هزار و 125 زايمان موفق انجام شده كه نسبت به مشابه سال قبل چهار وشش دهم درصدي افزایش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر ید الله رئیسی ماکیانی با عنوان اینکه حفظ سلامت زنان باردار و فرزندان آنها بسیار حائز اهمیت و یکی از الویت های نظام درمان است از زحمات  پزشکان ،ماما های زایشگاه و کادردرمان بخش زنان  در انجام این مهم قدردانی نمود.

ندابهادری ،کارشناس و مسئول زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب افزود : ازتعداد ۵ هزار و ۱۲۵ تولد انجام شده در سال جاری ۳ هزارو ۴۱۵ به صورت زایمان طبیعی و یک هزار و ۷۱۰ نفر به صورت سزارین بود و در مدت  مشابه سال قبل سه هزارو ۴۲۵ زایمان طبیعی و  یک هزارو ۴۷۵سزارین انجام  ود ر نهایت ۴ هزار و ۹۰۰ تولد در سال قبل انجام شد.

 وی افزود : بر اساس جنسیت موالید در ۱۰ ماه گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۰۳ نوزاد دختر و ۲ هزار و ۶۲۲  نوزاد پسر متولد شده اند که براین اساس ۴۹ درصد مونث و ۵۱ درصد زایمانها  در سال ۱۴۰۰مذکر بوده اند که افزایش نرخ باروری در مقایسه با سال ۱۳۹۹ معادل چهار و شش دهم درصد افزایش داشته .

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.