stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 419980
  • 18 بهمن 1400 - 14:00
0

۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت بعد از انقلاب در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است

۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت بعد از انقلاب در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است
کرمانشاه - قلمنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۵۸۰ خانه بهداشت روستایی و ۱۴۳ پایگاه سلامت شهری در این استان بعد از انقلاب اسلامی راه‌اندازی و فعال شده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «ابراهیم شکیبا» در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت این استان به خبرنگار افزود: در این مدت همچنین چهار مرکز بیماری‌های رفتاری، ۶ پایگاه مراقبت مرزی، سه مرکز تسهیلات زایمانی، ۱۰ مرکز آموزش بهورزی همراه با جذب نیروی انسانی موردنیاز با تجهیزات فنی و اداری راه اندازی شده است.

وی راه اندازی آزمایشگاه مرجع قطب اچ آی وی (HIV)، آزمایشگاه مرجع قطب آنفلوانزا، آزمایشگاه مرجع قطب سل و آزمایشگاه مرجع قطب کرونا، راه اندازی و تجهیز مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمانشاه و هرسین، ۲ مرکز زنان آسیب پذیر و کلینیک سیار زنان در شهر کرمانشاه هم راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استقرار برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی، افزایش تعداد مراکز دندانپزشکی از ۱۰ مرکز به ۷۸ مرکز و افزایش جذب دندانپزشک و بهداشت‌کار دهان و دندان، افزایش روانپزشکان و روانشناسان در مراکز بهداشتی و درمانی و تاسیس مراکز کاهش آسیب DIC و راه اندازی اولین مراکز آموزشی و درمانی سوءمصرف مواد و مراکز مشاوره و ترک دخانیات در مراکز بهداشتی را از دیگر فعالیت های این دانشگاه در بعد از انقلاب عنوان کرد.

وی گفت: در این مدت همچنین مرکز سراج برای تشخیص و غربالگری اختلالات روانی، الکترونیک کردن بخشی از خدمات مانند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای عموم مردم، ثبت خدمات افراد در پرونده الکترونیک سلامت و جمع آوری پرونده های کاغذی و الکترونیکی شدن نسخه نویسی، برقراری نظام های ثبتی به صورت جامع و الکترونیک، ادغام برنامه های مدیریت خطر بلایا در برنامه های نظام خدمات اولیه سلامت، ارتقاء آمادگی و تاب آوری جمعیت عمومی در مواجهه با بلایای طبیعی و کاهش شیوع گواتر از ۷۰ درصد به ۱۰ درصد انجام شده است.

شکیبا، یُددار کردن نمک مصرفی جامعه از صفر در سال ۵۷ به ۹۶/۶ درصد، اجرای برنامه های حذف اختلالات ناشی از کمبود ید، کاهش سوء تغذیه در کودکان از طریق کاهش شاخص کم وزنی در کودکان زیر ۶ سال از ۹/۶ درصد به ۲/۳۷ درصد و شاخص کوتاه قدی در کودکان زیر ۶ سال از ۱۴ درصد به ۴/۸ درصد، کاهش شاخص کم خونی فقر آهن در گروه‌های مخلف سنی و اجرای برنامه های سلامت بلوغ نوجوانان را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی دانست.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.