stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 420007
  • 18 بهمن 1400 - 15:49
2
سخنگوی شورای شهر اراک؛

اولین گام به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر است

اولین گام به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر است
مرکزی_ قلمنا_ سخنگوی شورای شهر اراک گفت: ممیزی املاک، گامی مهم در ارائه خدمات مفید به شهروندان اراکی، طرحی است که در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته می شود.
قلم | qalamna.ir :

عباس خسروانی افزود: ارائه خدمات مفید به همشهریان اراکی بدون داشتن اطلاعات جامع و به هنگام از محیط شهر امکـانپـذیر نخواهد بود. لذا اولین گام به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شـهر اراک اسـت.

سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به تصویب طرح ممیزی املاک در اراک در کمیسیون های تخصصی شورا، گفت: این مهم که پیشنهادی از سوی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک است، در صحن علنی این هفته به رای گذاشته می شود.

وی افزود: ارائه خدمات مفید به همشهریان اراکی بدون داشتن اطلاعات جامع و به هنگام از محیط شهر امکـانپـذیر نخواهد بود. لذا اولین گام به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شـهر اراک اسـت.

خسروانی گفت: همچنین صدور هرچه عادلانه تر و دقیق تر عوارض عمران نوسازی و خدمات شهری و کسب و پیشه به عنوان یکی از انواع درآمدهای پایدار جز با پیاده سازی یک سامانه مبتنی بر پایگاه داده (ممیزی املاک) امکان پذیر نخواهد بود.

سخنگوی شورای شهر اراک تصریح کرد: لزوم انجام ممیزی در اراک و صرف نظر از الزامات قانونی در واقع جامع ترین و اولین قدم در جهـت جمـع آوری اطلاعـات سـطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی شهر برای بهره برداری در برنامه ریزی و ارائه خدمات شهری است.

وی با اشاره به برخی از مزیت های اجرای طرح ممیزی املاک شهر اراک، تشریح کرد: امکان شناسایی منابع درآمدی جدید، ایجاد بستری دقیق و صحیح جهت اخذ عوارض مربوط به ملک و کاربری آن، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیش، به روزرسانی اطلاعات املاک و عوارض با اتصال به صدور پروانه، جستجوی انواع کاربریها بر اساس وضع موجود یا طرح های مصوب و جانمایی بر روی نقشه از جمله مزیت های اجرای این طرح است.

خسروانی تاکید کرد: این طرح علاوه بر این که می‌تواند در بخش‌های مختلف شهرداری خدمات گسترده‌ای ‌به شهروندان ارائه نماید، قابلیت دسترسی و استفاده از اطلاعات ژئو رفرنس شهری را نیز در اختیار سایر نهادها و سازمان‌ها قرار خواهد داد که خود یک منبع در آمدی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به رویکرد عدالت محور و محله محور شورای ششم اسلامی شهراراک توزیع عادلانه سرانه‌های خدماتی در نواحی، محلات و مناطق اراک نیازمند داشتن بانک اطلاعات به روز است که در این راستا با برداشت میدانی و ممیزی املاک می‌توان سرانه موجود سطح شهر را شناسایی و برنامه‌ریزی دقیقی نسبت به برخورداری مناطق و محلات کم برخوردار برای مدیریت شهری فراهم شود.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.