stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 422193
  • 27 بهمن 1400 - 10:26
2

بازی و سلامتی کودکان تحت تاثیر اومیکرون

بازی و سلامتی کودکان تحت تاثیر اومیکرون
خوزستان - با ورود سویه جدید کرونا به نام «اومیکرون» بار دیگر جهان از جمله ایران شاهد سیر صعودی بیماری کرونا به ویژه در میان کودکان است.
قلم | qalamna.ir :

با شناسایی اولیه ویروس کرونا در حدود دو سال پیش، این ویروس با تغییر جهش و افزایش همه‌گیری با نام‌های مختلف در ماه‌های نخست قربانیان زیادی از میان بزرگسالان و جوانان گرفت و کودکان تقریبا در امان بودند، اما امروز سویه اومیکرون در میان کودکان شایع است و همه سنین کودکان از نوزاد گرفته تا سنین نزدیک به بلوغ در سطح‌های مختلف با کرونا درگیر شده‌اند.

مسعود یونسیان استاد دانشگاه و اپیدمیولوژیست در ایران معتقد است: موج سویه اومیکرون چند برابر موج سویه دلتا است.

علائم کرونای اومیکرون در کودکان بیشتر با نشانه‌های تب، گلودرد، علائم دستگاه تنفسی فوقانی، سرفه و عطسه و برای برخی کودکان هم با علائم گوارشی اعلام شده است. 

رضا شروین‌بدو رئیس مرکز طبی کودکان در این باره گفت: در سویه اومیکرون، کودکان نسبت به پیک‌های قبلی کرونا، بیشتر گرفتار این بیماری شده‌اند و بیشترین مراجعه‌کنندگان کرونایی به مراکز درمانی، کودکان زیر ۱۲ سال هستند و خانواده‌ها حتما برای کودکان تزریق واکسن را انجام دهند.

درهمین حال درپی افزایش تصاعدی کودکان مبتلا به سویه اومیکرون، ظرفیت بستری مبتلایان به این ویروس در مرکز آموزشی – درمانی کودکان ابوذر اهواز، مرکز استان خوزستان، تکمیل شده است.

مرکز آموزشی – درمانی کودکان ابوذر اهواز با تجهیزات روز و مدرن پزشکی مخصوص کودکان از ظرفیت خوبی برای درمان کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون برخوردار است. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.