stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 423518
  • 02 اسفند 1400 - 12:44
0
معاون استاندار کرمانشاه:

بانک‌های خصوصی آماده کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در کرمانشاه هستند

بانک‌های خصوصی آماده کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در کرمانشاه هستند
ک‍رمانشاه - قلمنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری را یکی از برنامه‌های مجموعه مدیریتی استان دانست و گفت: در راستای اجرای این برنامه، بانک‌های خصوصی مستقر در کرمانشاه هم برای کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کردند.
قلم | qalamna.ir :

«بهزاد باباخانی» در جلسه هم اندیشی با بانک‌ها و موسسات خصوصی استان در استانداری، افزود: تشکیل کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای هماهنگی در امور تصمیم گیری و هم‌ راستایی با تصمیمات استان بوده و انتظار می رود موسسات و بانک‌های خصوصی استان، سیاست‌های خود را با این کمیسیون هماهنگ نمایند.

وی اظهار کرد: هدف و دغدغه مشترک همه ما، در کمک به توسعه استان خلاصه می‌شود و بخشی از این توسعه از طریق کمک بانکها و موسسات خصوصی و به وسیله حمایت از سرمایه گذاران از طریق اعطای تسهیلات به آنها انجام می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: انتظار می‌رود که تمام بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به تعهد حداقل ۵۰ درصدی خود در خصوص استفاده از منابع بانکی‌ در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید در استان جامه عمل بپوشانند.

باباخانی اضافه کرد: پیرو تاکید استاندار کرمانشاه بانک های خصوصی استان ضمن اعلام منابع، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدهای تولیدی اعلام کردند.

حامی سرمایه‌گذاران هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: مهمترین و اولویت اصلی برای تیم مدیریتی استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است از این رو هرگونه حمایتی که لازم باشد از سرمایه‌گذاران به عمل خواهیم آورد.

باباخانی افزود: براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، در مرحله اول ۱۰ زنجیره ارزش بااهمیت تعیین شده که سه زنجیره ارزش «از پشم تا فرش»، «تولید، بسته‌بندی و توزیع زعفران» و «گیاهان دارویی» در برنامه فعالیت‌های مدنظر سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد که در صورت تحقق می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی، به کاهش روند بروکراسی صدور مجوز سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در زمینه الکترونیکی کردن استعلامات و صدور مجوز سرمایه‌گذاری است و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی موظفند بدون اینکه سرمایه‌گذار را درگیر روند اداری نمایند فرآیند استعلامات و صدور مجوز را تسریع ببخشند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.