stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 424000
  • 04 اسفند 1400 - 12:41
0
با حضور استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

برای حل مشکل مسکن محرومان باید به اطلس فقر هرمزگان توجه شود

برای حل مشکل مسکن محرومان باید به اطلس فقر هرمزگان توجه شود
هرمزگان/ قلمنا-با حضور استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان جلسه هیئت امنای حساب 100 امام برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل مسکن محرومان در سطح استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مسئله تولید و تامین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است.

مهدی دوستی افزود: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و منحصر به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست از این رو طبقه بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است.

وی گفت: تا پیش از این متاسفانه تقسیم بندی درستی در خصوص فقر استان وجود نداشت اما باید توجه داشت الان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار دارد و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم گیری کرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: آنچه مورد تاکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است، از این رو باید افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتربرخوردار شناسایی شده و مشکلات را حل کنیم.

دوستی  گفت: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کرد که مردم احساس کنند کار انجام شده است.

وی ادامه داد: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود.

مهدی دوستی گفت: دستگاه‌های مرتبط با رفع فقر و محرومیت زدایی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیز باید پای کار باشند و در این زمینه کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود.

گفتنی است حساب ۱۰۰ امام در سال ۱۳۵۸ و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.