stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 424500
  • 07 اسفند 1400 - 11:39
1

شهدای نظام سلامت بعنوان یک شاخص در کشور و جامعه جهانی هستند

شهدای نظام سلامت بعنوان یک شاخص در کشور و جامعه جهانی هستند
هرمزگان/قلمنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در نشست مشترک معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با روسا و معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ آمایشی گفت: نشست و هم اندیشی دانشگاه های قطب در حوزه تحقیقات و فناوری فرصتی مناسب برای توسعه علوم پزشکی خودکفایی، رفع کمبودها و کاهش مشکلات جامعه در زمینه های مختلف بهداشت و درمان است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسین فرشیدی افزود: هر گامی که در کشور برداشته می شود در راستای تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدا است؛ چرا که شهدای نظام سلامت بعنوان یک شاخص در کشور و جامعه جهانی هستند.

وی با اشاره به ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاههای علوم پزشکی عنوان کرد: نظام آموزش در حوزه پزشکی بعنوان یک ثمره در کشور محسوب می شود؛ در اپیدمی کووید ۱۹، کاهش مرگ و میر کودکان و زنان باردار، واکسیناسیون همگانی و مهار بیماری های واگیر درکشور حوزه های آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی توانستند موفق ظاهر شوند. لذا با این رویکرد در کشور از خانه بهداشت تا فوق تخصصی ترین مراکز درمانی در اختیار آموزش و تحقیقات است.

معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های کلان منطقه ۵ شامل: دانشگاه های شیراز، بوشهر، یاسوج، جهرم، فسا، دانشکده لارستان و گراش به ترتیب گزارش اجمالی از وضعیت تحقیقات و فناوری در حوزه فعالیت خود ارائه کردند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اعلام آمار تعداد مراکز تحقیقاتی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای ۱۲ مرکز تحقیقاتی است که ۸ مرکز دارای موافقت اصولی از وزارت بهداشت، ۲ مرکز در حال دریافت موافقت اصولی است و ۲ مرکز نیز در حال پیگیری می باشد.

دکتر تیمور آقاملایی افزود: آزمایشگاه جامع تحقیقات، آزمایشگاه مرکز تحقیقات پزشکی مولکولی، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده پزشکی، آزمایشگاه مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری، آزمایشگاه تشخیصی تحقیقاتی بیماری کووید ۱۹ (در مرکز تحقیقات عفونی)، آزمایشگاه تحقیقاتی آب و فاضلاب، آزمایشگاه ارگونومی و بهداشت حرفه ای، آزمایشگاه مواد غذایی معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه های آموزشی تحقیقاتی دانشکده داروسازی بعنوان ۹ آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه است که هم اکنون در حال فعالیت تحقیقاتی است.

دکتر آقاملایی ابراز کرد: مشارکت در تأسیس صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری استان از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است؛ سهامداران این صندوق دانشگاه هرمزگان، پارک علم و فناوری هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت فولاد هرمزگان هستند.

وی وضعیت مقالات دانشگاه در پایگاه Scopus به تفکیک سال، وضعیت مقالات دانشگاه در پایگاه Scopus به تفکیک سالوضعیت H- Index دانشگاه به تفکیک سال، وضعیت H5- Index دانشگاه به تفکیک سال و کمیته تحقیقات دانشجویی را در قالب نمودار تشریح کرد.

دکتر آقاملایی با اشاره به انتشار مجلات پژوهشی عنوان کرد: ۳ مجله فارسی و ۳ مجله انگلیسی با موضوعات مختلف در این دانشگاه به پاپ رسیده است. 

آقاملایی، پروژه کهورت بندرکنگ (بخشی از Persian Cohort)، برگزاری کنگره و همایش ها، کتاب های چاپ شده توسط انتشارات دانشگاه طی یک سال گذشته، معرفی برگزیده جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه، مقالات چاپ شده مرتبط با کووید ۱۹ و پروژه های فناورانه تیم آزمایشگاه تشخیص کوید ۱۹ را در این نشست مطرح کرد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.