stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 428628
  • 25 اسفند 1400 - 17:28
2

۵۷ مصدوم در حوادث شب چهارشنبه‌ پایان سال مشهد

۵۷ مصدوم در حوادث شب چهارشنبه‌ پایان سال مشهد
خراسان رضوی- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوادث شب چهارشنبه پایان سال ۵۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۸ نفر بستری شدند و ۴۹ نفر دیگر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علی یزدانی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با نمایندگان رسانه های گروهی استان گفت: از ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه ۱۴ مصدوم حوادث چهارشنبه‌ پایان سال داشتیم که متاسفانه یک کودک ۹ ساله قطع عضو به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد و سایر افراد نیز تحت مداوای بستری و سرپایی قرار گرفتند وترخیص شدند.

وی افزود: در حوادث شب چهارشنبه‌ پایان سال هم ۵۷ مصدوم داشتیم که خوشبختانه در این جمع فوتی و قطع عضو نبوده است. از این تعداد ۸ نفر بستری شدند و ۴۹ نفر دیگر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

یزدانی خاطرنشان کرد: در مجموع آمارها به نسبت سال قبل که محدویت‌های کرونایی هم بود کاهش ۴۶.۷ درصدی داشته است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ههمچنین با ارائه گزارشی از فعالیت های اورژانس در استان خراسان رضوی گفت: در سطح استان تعداد ۲۵۹ پایگاه اورژانس داریم که از این تعداد ۱۳۲ مورد آن شهری و ۱۲۷ مورد دیگر جاده‌ای است. در سطح استان ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور و همچنین ۴ بالگرد اورژانس هوایی هم در مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد فعال است.

وی افزود: میانگین استاندارد حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ در محل از زمان برقراری تماس با اپراتور در شهر ۱۰ دقیقه و جاده ۱۵ دقیقه است که هنوز در شهر ۳ دقیقه و در جاده ۲ دقیقه از میانگین عقب تر هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.