stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 429105
  • 27 اسفند 1400 - 20:50
0

نفرات برتر جشنواره دانشجویی”واژه” در مشهد معرفی شدند

نفرات برتر جشنواره دانشجویی”واژه” در مشهد معرفی شدند
برگزیدگان چهارمین جشنواره دانشجویی فرهنگی و ادبی "واژه" روز جمعه طی مراسمی در جهاد دانشگاهی مشهد معرفی و تجلیل شدند.
قلم | qalamna.ir :

دبیر چهارمین جشنواره فرهنگی و ادبی “واژه” در این مراسم گفت: این جشنواره امسال در بخشهای عکس نوشته، عکاسی با تلفن همراه، داستان کوتاه، قطعه ادبی و تولید کلیپ با تلفن همراه فراخوان داد.

حسین فلاح افزود: نخستین دوره جشنواره مزبور عید غدیر سال ۹۸ برگزار شد، در غدیر سال ۹۹ دومین دوره و در اربعین همان سال سومین دوره جشنواره برپا شده است.

وی با بیان اینکه دی ماه امسال چهارمین دوره با موضوعات فاطمی و مهدوی آغاز شد، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد توسعه فردی برای دانشجویان است تا در تولید آثار هنری در عرصه فرهنگی و مذهبی ورود پیدا کنند.

دبیر چهارمین جشنواره کشوری واژه اظهار داشت: از شهرهای مشهد، یزد، شیراز، تهران و اردبیل در این جشنواره آثاری به جشنواره ارسال شده است.

فلاح ادامه داد: ۵۰۰ اثر به این دوره جشنواره  ارسال شد که افزون بر نیمی از آنها مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت و در پایان در بخش عکس نوشته، الهام احمدی مقام نخست را کسب کرد، فاطمه شیروانی و محدثه احمدی به طور مشترک دوم شدند و فرحناز عرف نسب به مقام سوم دست یافت.

وی بیان کرد: در بخش عکاسی، هیات داوران هیچ اثری را حائز کسب رتبه اول ندانست، در این بخش نگین خدابخش پور مقام دوم را بدست آورد و فاطمه مقتدر سوم شد.

وی گفت: در داستان نویسی هم هیچ اثری به مقام اول و دوم دست نیافت و کوثر مرادپور مقام سوم را از آن خود کرد. در بخش قطعات ادبی و همچنین تولید کلیپ هم هیچ اثری حائز رتبه نشد.

اهمیت محتوا و کار فرهنگی اثرگذار

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم گفت: اصلی ترین موضوع در کارهای فرهنگی مواجه شدن با مخاطب است. باید بر روی محتوا و کارهای اثرگذار مطلوب کار کنیم.

حسین باغگلی با بیان اینکه سیره رسول الله(ص) را مردم نه در سخنرانی بلکه در زندگی حضرت در میان خود تجربه کردند، افزود: پیامبر(ص) در میان مردم بود تا آنها را متوجه کند که زیست مطلوب چیست.

وی ادامه داد: الگوی رسالت، بعثت و نزول قرآن بر رسول اکرم(ص) و ارتباط با مردم یک الگوی تربیتی است که فرماندهی آنرا خدای متعال بر عهده داشت.

وی ادامه داد: در مسیر فعالیت فرهنگی و تربیتی آنچه اصل است در میان مردم و با آنها زیستن و فهم کردن شرایط عمومی آنها است. یکی از دشواریها این است که کسانیکه کار فرهنگی و تربیتی انجام می‌دهند فاصله آنها از شرایط عمومی مردم زیاد است و چالش دارند.

مراسم پایانی چهارمین جشنواره واژه در مرکز جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.