stat counter
تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
  • کد خبر : 430699
  • 06 فروردین 1401 - 22:26
4
رئیس اداره هواشناسی روانسر:

منطقه از نظر ذخایر آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد

منطقه از نظر ذخایر آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد
کرمانشاه - قلمنا- رئیس اداره هواشناسی شهرستان روانسر گفت: با احتساب خشکسالی عمیق سال گذشته که اثرات آن به طور کامل مشهود است، منطقه از نظر ذخایر آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد.
قلم | qalamna.ir :

«صابر محمدی» افزود: تداوم کسری بارش سال زراعی جاری نیز قطعی به نظر می رسد و می طلبد در خصوص کشت های آبی، سیاستگذاری و برنامه ریزی ها مبتنی بر کم آبی باشد.

وی تصریح کرد: چشم انداز بارشی فروردین و اردیبهشت ماه نیز مناسب به نظر نمی رسد و کمتر از چهل روز دیگر شانس دریافت نزولات جوی به پایان می رسد.

رئیس اداره هواشناسی روانسر اظهار داشت: مجموع بارش تجمعی سال زراعی اخیر تاکنون ۲۸۰ میلیمتر ثبت شده که در قیاس با دوره طولانی مدت حدود ۳۳ درصد کاهش نشان می دهد.

محمدی با تحلیل بارش سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شهرستان روانسر نیز ادامه داد: پاییز سال زراعی جاری، مطابق انتظار با کمبود محسوس بارش نسبت به نرمال همراه بود اما بارش آبان ماه که نقشی مهم و انکار ناپذیر در تولیدات کشاورزی دارد، تاحدودی مطلوب بود.

وی با بیان اینکه آغاز فصل زمستان در این منطقه رویایی و غیر منتظره بود اضافه کرد: وقوع بارش برف سنگین و دماهای پایین طی دی ماه نه تنها یادآور زمستان‌های سال های دور بود، بلکه رکورد کم بارشی دی ماه ۱۴ سال اخیر را نیز شکست و بعد از ۱۴ سال میزان بارش دی ماه به ۸۰ میلیمتر رسید.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان روانسر گفت: ادامه فصل زمستان نیز به نسبت مناسب؛ اما بارش ها کمتر از نرمال بود و به طور کلی به غیر از دی ماه در بقیه ماه‌ها بارش کمتر از نرمال ثبت شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.