stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 432008
  • 13 فروردین 1401 - 20:33
0
رییس آتش نشانی کرمانشاه:

مردم در پایان روز طبیعت حتما آتش را خاموش کنند

مردم در پایان روز طبیعت حتما آتش را خاموش کنند
کرمانشاه- قلمنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه در راستای جلوگیری از آتش سوزی در طبیعت از مردم خواست از روشن کردن آتش و استفاده از منقل ذغالی درون چادر،خودداری کرده و در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنند.
قلم | qalamna.ir :

“فرهاد فرهودی” از آماده باش ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر کرمانشاه به صورت ویژه برای روز طبیعت با هدف تأمین ایمنی شهروندان خبر داد و افزود: این ایستگاه های آتش‌نشانی به‌ همراه خودروهای سبک و سنگین اطفاء حریق، امدادی و همچنین موتورسیکلت‌های سیار آتش‌نشانی در مناطق شلوغ و بوستان‌ها در قالب گشت‌های ویژه حضور دارند.

وی ادامه داد: طی این مدت آتش‌نشانان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه حادثه احتمالی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

فرهودی در ادامه از مردم خواست به دلیل پر ترافیک بودن جاده‌ها و معابر در این روز با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از روشن کردن آتش در کنار خودروها، درختان و بوته‌های خشک خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاثیر بسزایی در کاهش حوادث روز طبیعت دارد، افزود: از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کرده و از برپایی چادر در مسیل‌ها و یا کنار رودخانه‌ها پرهیز کرده و برای گرمایش درون چادر به هیچ عنوان از پیک نیک و یا ذغال استفاده نکنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: مردم به خاطر داشته باشند که ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق‌ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنند.

فرهودی با تأکید بر پرهیز از روشن کردن آتش گفت: از مردم درخواست داریم محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنند، چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعا آتش سوزی بوجود می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه با حفظ خونسردی، مراتب را سریعا با تلفن امدادی ۱۲۵ به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اطلاع دهند و از محل حادثه فاصله بگیرند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه در پایان بیان کرد: امیدواریم همشهریان عزیز با رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت از بروز حادثه جلوگیری کرده و تعطیلات نوروزی را با خاطره خوشی به پایان برسانند.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.