stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 43286
  • 17 فروردین 1399 - 16:29
0
فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

صدور ۱۸۳ اخطاریه در ایام نوروز

صدور ۱۸۳ اخطاریه در ایام نوروز
فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صدور ۱۸۴۳ اخطاریه تخلف در عرصه تغییر کاربری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ جواد کرمی در گفت و گو با خبرنگار قلم، با اشاره به عملکرد این یگان در سال ۹۸ گفت: خوشبختانه از ابتدای مهرماه سال گذشته که یگان حفاظت امور اراضی در استان شکل گرفت با رصد و کنترل توانسته ایم در بحث کاهش تغییر کاربری اراضی و درعین حال جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با همکاری گشت‌های استقرار یافته در ۶ شهرستان اقدام مناسبی را انجام  دهیم.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: دراین راستا طی سال گذشته تعداد هشتصدو ۸۷۳ مورد تخلف تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه لازم صادر شد.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث اجرای تبصره یک نیز ۴۳ مورد اجرای مفاد قانونی را شاهد بودیم عنوان کرد: در خصوص تبصره دو ماده ۱۰ نیز شاهد اجرای صدو یک مورد اجراییه بوده‌ایم .

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تعداد عملیات قلع و قمع در سال ۹۸ اظهار کرد:طی دوازده ماه شاهد ۶۸ مورد علمیات قلع و قمع بودیم .

 وی با اشاره به اینکه تعداد اعلام جرم ماده ۳ نیز یک هزار و ۶۹ مورد بوده است اظهار کرد: در ایام پایانی سال نیز با توجه به تجارت حاصله  از سنوات گذشته تمهیدات لازم برای جلوگیری از ساخت و سازها ی غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت بیان کرد: بنابراین هماهنگی لازم با دستگاه ها مرتبط همچون شهرداری‌ها، راهداری ،راه و شهرسازی و درعین حال نیروی انتظامی انجام شد.

 کرمی ادامه داد: براین اساس در ۲۷  اسفند ماه سال گذشته علاوه بر بر گزاری مانور مشترکی با دستگاه های عنوان شده در سطح  شهر همدان نسبت به اجرای ماده  ۲ مربوط به قلع و قمع در ۱۸ مورد تخلف محرز در شهرستان همدان به ویژه جاده حیدره در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

وی با بیان اینکه از ۲۹ اسفند نیز نسبت  به راه‌اندازی گشت کشیک نوروزی در ۹ شهرستان اقدام شد خاطر نشان کرد:لذا طی ۱۲ روز ایام تعطیل در پی صیانت از اراضی کشاورزی صدو هشت اکیپ گشت زنی با دویست و چهارده نفر نیرو فعال بود.

سرهنگ کرمی با اشاره به مسافت های طی شده توسط اکیپ‌های گشت زنی در ایام نوروز گفت: ۱۲ هزارو ۲۰۳ کیلومتر مربع طی این مدت توسط نیروهای ما مورد رصد قرار گرفت .

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با  بیان اینکه دراین مدت برای ۱۸۳ مورد تخلف شناسایی شده اخطاریه صادر شد اظهار کرد: اجرای تبصره یک ماده ۱۰ نیز یک مورد بوده است.

کرمی با تاکید بر اینکه اجرای تبصره دو ماده ۱۰ نیز دراین ایام پنج مورد بود اذعان کرد: اجرای حکم قطعی قلع و قمع نیز یک مورد بود.

وی در پاسخ به این سوال که تشکیل یگان حفاظت اراضی چه تاثیری در  روند تغییر کاربری‌های کشاورزی داشته است عنوان کرد: خوشبختانه تشکیل این یگان با همراهی مدیریت های شهرستانی جهاد کشاورزی توانسته در مهار ساختم سازهای غیر مجاز مؤثر واقع شود.

کرمی با تاکید براینکه در آبان ماه سال گذشته شاهد صدور  ۱۵ مورد حکم اجرای تبصره  دو ماده ۱۰ (قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی) در روستای حسن‌آباد در پی بحث الحاق بوده‌ایم افزود: در آذر ماه نیز قلع و قمع  ۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستای کشین و ابرو در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد.

وی با بیان اینکه در جاده حیدره نیز با اخذ دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد، گفت: در بحث اجرای دستور قلع و قمع و نیز صدور اخطاریه دستگاه های مختلف با ما همکاری می کنند که از جمله آنها میتوان به شهرداری ها اشاره کرد که دراین زمینه شاهد همکاری مناسب مدیریت پیشگیری شهرداری هستیم.

 کرمی با اشاره به برنامه آتی این یگان در سال جاری گفت: از آن جایی که چهار شهرستان فاقد نیروی گشت زنی است به دنبال آن هستیم که با همکاری جهاد کشاورزی استان و مدیریت امور ارضی نسبت به تامین نیرو تجهیزات برای راه اندازی اکیپ‌های گشت زنی دراین شهرستانها نیز اقدام کنیم.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه با هماهنگی معاون ترویج جهاد کشاورزی  استان ۷ هزارپیامک صوتی به کشاورزن د راستای آگاه‌سازی ارسال شد خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای صیانت از امنیت غذایی استان صورت پذیرفت.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.