stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 434437
  • 27 فروردین 1401 - 2:28
1
به قلم/ رضا مرادی

مشکلات استعدادیابی در استان فارس

مشکلات استعدادیابی در استان فارس
استعدادیابی فرایندی است که از طریق آن بازیکنانی که بیشترین امید برای موفقیت در آینده به آنها وجود دارد شناسایی می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

ولی در اینجا شناسایی در کار نیست و متاسفانه این امر استعدادیابی در کل استان هیچ کارایی ندارد و فقط جنبه فرمالیته دارد.

اگر بخواهم بهتر بگویم‌ استعدادیابی و کشف استعداد یعنی کشک و هیچ امیدی در امر استعدادیابی و استعدادپروری جوانانی که با عشق و‌ علاقه به فوتبال روی آورده‌اند و بهترین فرصت را برای دیده شدن دارند وجود ندارد.

این باعث میشود ما هر ساله شاهد کوچ نخبگان و ‌استعداد ها از شهر ، استان و حتی کشور باشیم که این کم توجهی مربیان و استعدادیابان به باشگاه های لیگ برتری و دسته یکی هم سرایت کرده که باعث شده شاهد رشد بسیار ضعیف استعدادها و نخبگان در تیم های ملی رده های پایه و حتی بزرگسال باشیم.

سوالی که بنده از این عزیزان استعدادیاب دارم این است که چرا با انتخابهای بی پایه و اساس فقط بدنبال این هستند که بازیکنانی را به فوتبال معرفی کنند که هیچ استعدادی ندارند و بارها مشاهده شده این بازیکنان در مراحل بالاتر از چرخه استعدادیابی در سطح کشور حذف شده اند و فقط سهمیه های استان را سوزانده اند و باعث شده اند تا این استان نماینده ای در تیم های ملی نداشته باشد.

سوال دیگری که اینجا به وجود می آید این است که آیا در این استان استعداد وجود ندارد قطعا این طور نیست ، گذشته فوتبال فارس پر از بازیکنهایی که در زمان خود در فوتبال کشور و دنیا درخشیده اند.

پیشنهاد من این است که اگر قدرت و برش کافی برای معرفی بازیکنان با استعداد را ندارند و درگیر لابی گری و دیگر مسائل میشوند فرصت را به مربیان جوان ، با دانش و مقتدری که جویای نام هستند بدهند تا هم این مربیان بتوانند خودی نشان دهند و هم استعداد سوزی کمتری اتفاق بیفتد.

من احساس میکنم دیگر وقت آن رسیده کسانی که سالهاست نامشان در بین استعدادیابان وجود دارد ، کسانی که همیشه حضور دارند و هیچگونه برشی ندارند برای برقرار کردن عدالت جای خود را به مربیان جوان با دانش بروز و آپدیت بدهند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.