stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 434542
  • 27 فروردین 1401 - 16:05
2
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

لزوم اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال جهت مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌های لامرد و مهر

لزوم اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال جهت مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌های لامرد و مهر
فارس_ نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با همراهی معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، فرماندار و شهردار لامرد و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان از پروژه های آبخیزداری شهرستانهای مهر و لامرد بازدید کردند.
قلم | qalamna.ir :

سیدموسی موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این دو شهرستان اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌های آبخیزداری بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

وی با تاکید بر انجام پروژه‌های آبخیزداری جدید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با اولویت و به صورت ویژه در دستور کار است.

پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این بازدید از مشارکت سرمایه‌گزاران جهت انجام پروژه‌های آبخیزداری خبر داد و گفت: در این راستا نیازمند اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مطالعه و اجرای این پروژه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌های انجام گرفته طی مدت دو سال آینده عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی دو شهرستان لامرد و مهر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش طرح‌های آبخیزداری در مهار و ذخیره سیلاب افزود: پروژه‌های آبخیزداری ضمن تثبیت خاک راهکاری موثر برای مدیریت سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن، در نواحی مختلف آب و هوایی است.

خلیل عبدالهی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: جهت ترمیم و مرمت سازه‌های آبخیزداری آسیب دیده از سیلاب سال گذشته اعتبارات مورد نظر تخصیص و مساعدت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به عوامل مؤثر بر فرسایش خندقی بر ارائه راهکارهای حفاظتی در راستای دستیابی به توسعه پایدار حوضه‌های آبخیز تاکید و از اختصاص مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال جهت مرمت طرح‌های آسیب دیده از سیلاب سال گذشته شهرستان‌های لامرد و مهر خبر داد.

صمدنژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح لایه روبی و کنترل سیلاب در بالادست شهر لامرد، دره پودنو و توکَلی این شهرستان گفت: برای اجرای طرح مطالعاتی مناطق دره کندر عبدالرضا و گیدو این شهرستان نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت مطالعه طرح های آبخیزداری شهرستان‌های لامرد و مهر مدنظر قرار گرفته و قرار است این طرحها با مشارکت اداره منابع طبیعی ،شهرداری و فرمانداری اجرا شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.