stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 439103
  • 09 خرداد 1401 - 14:53
3

توقیف بیش از هزار خودرو در طرح امنیت اخلاقی پایتخت/۲۷۸ اخلالگر دستگیر شدند

توقیف بیش از هزار خودرو در طرح امنیت اخلاقی پایتخت/۲۷۸ اخلالگر دستگیر شدند
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم طرح اقتدار که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد به خبرنگاران گفت: نخستین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس فتا و امنیت عمومی اجرا شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت عمومی در این طرح افزود: ۶۳ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار و عاملان تخریب، ۲۲ نفر از اراذل دارنده سلاح غیرمجاز، ۲۲ نفر از اراذلی که در توزیع مشروبات الکی حضور داشتند، ۴۸ نفر از اراذل که گردانندگان مراکز قمار و سایر جرایم اخلاقی بودند و ۱۲۳ نفر از مزاحمان نوامیس در پارک‌ها شناسایی و در مجموع ۲۷۸ نفر دستگیر و در این طرح از سوی پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در این طرح ۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۹ قبضه شبه سلاح ۱۲۳۸ فشنگ، ۱۰ هزار و ۳۸ لیتر مشروب الکلی، هفت دستگاه خودرو و موتور اراذل و اوباش توقیف شده همچنین یک هزار و ۲۵۳ دستگاه خودرو در طرح امنیت اجتماعی که اقدام به مزاحمت و دور دور کرده بودند توقیف شد.

رحیمی اظهارداشت: در مجموع ۱۳۰ طرح اجرا شده و ۴۹ واحد صنفی که محل تردد و  پاتوق اراذل و اوباش بوده و شامل قهوه خانه، سفره خانه و باشگاه ورزشی پلمب شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی در ارتباط با این طرح گفت: ۱۲۵ متهم که در فضای مجازی اقدام به ترویج اوباشگری، کری خوانی و فروش مدرک تحصیلی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام یک باند فروش سوالات امتحانی
وی تاکید کرد: یک باند فروش سوالات امتحانی و باند کلاهبرداری تلفنی منهدم شد همچنین دو باند و ۲۱ متهم که در حوزه قمار و شرط بندی فعالیت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی درباره برخورد با فروشندگان اقلام سلامت محور نیز گفت: در این زمینه نیز یک باند دستگیر شده و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی هم کشف و ضبط شد همچنین چهار کامیون داروی غیرمجاز کشف شده و ۲ پزشک در این رابطه دستگیر و ۱۸ نفر هم در ارتباط با اقلام سلامت محور شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته وی، در زمینه هک و دسترسی غیرمجاز پنج نفر دستگیر شدند که البته این پرونده ۷۰ شاکی دارد همچنین ۲ باند اجاره کننده کارت‌های بانکی شناسایی و منهدم و ۵۲ نفر دستگیر شدند. ۹ درگاه بانکی و ۱۱ صفحه اینستاگرام و تلگرام به ارزش ۱۱۲ میلیون تومان هم مسدود شده است.

رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: این طرح‌ها برای ارتقای نظم و امنیت عمومی جامعه است و در این طرح برخورد با اراذل و اوباش، مراکز ترویج دهنده فرهنگ غربی از جمله قمارخانه‌ها، توزیع کنندگان مشروبات الکلی، برخورد با فروشندگان سلاح سرد غیرمجاز، برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان سلاح و مهمات همچنین برهم زدن پاتوق‌های  اراذل و اوباش در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.