stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 446868
  • 18 شهریور 1401 - 18:53
0

نقاط ضعف استقلال دیدگاه لطیفی/ از مشکل در گلزنی تا دستیاری خسرو حیدری

نقاط ضعف استقلال دیدگاه لطیفی/ از مشکل در گلزنی تا دستیاری خسرو حیدری

یک پیشکسوت استقلال می‌گوید این تیم زیر نظر ساپینتو چشم‌نواز بازی نمی‌کند.

قلم | qalamna.ir :

علی لطیفی، بازیکن پیشین استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیدار این تیم برابر پیکان که با تساوی بدون گل همراه شد، اظهار کرد: استقلال در این بازی نسبت به بازی‌های قبلی بهتر بود اما انتظارات از این تیم بیش‌تر بود. البته با تیمی بازی داشت که شاخصه‌اش نیروی جوانی به خصوص در بخش دفاع، توپ‌گیری و ضدحمله است.

او ادامه داد: در مقابل چنین تیم‌هایی باید از تک موقعیت‌ها استفاده کرد زیرا دفاع سرسخت آن‌ها مانع از موقعیت‌سازی می‌شود. فلسفه فوتبالی ساپنیتو با مجیدی فرق دارد و این مربی پرتغالی به دنبال بازی مالکانه است اما تیمش نمی‌تواند موقعیت ایجاد کند و با فلسفه او تناقض دارد. تیم او باید موقعیت‌های بیش‌تری بسازد با این که یکی از نقاط ضغف اصلی استقلال در گلزنی است؛ جایی که مهاجمان قدر تک موقعیت‌ها را نمی‌دانند. باید قبول کرد که استقلال چشم‌نواز بازی نمی‌کند و ساپینتو باید روی این موضوع کار کند.

مهاجم پیشین استقلال درباره تعداد بالای مهاجمان این تیم اظهار کرد: قبلا هم گفته بودم اگر استقلال این تعداد مهاجم نامدار جذب کند، به مشکل خواهد خورد زیرا اگر با یک مهاجم هدف و یک مهاجم رزرو بازی کند، مهاجم زیاد می‌آورد و حتی اگر با دو مهاجم نوک و یک مهاجم ذخیره بخواهد بازی کند، باز هم با این همه مهاجم نامداری که همه آن‌ها داعیه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند، کار برای ساپنیتو دشوار می‌شود. استقلال می‌توانست همین هزینه را برای جذب هافبک بازی‌ساز یا یک دفاع راست رزرو انجام دهد.

لطیفی اضافه کرد: یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات استقلال نداشتن ترکیب ثابت است. ایرادی که مربیان مطرحی مثل شفر و منصوریان را از نیمکت آبی‌ها دور کرد. این اتفاق باید در پیش‌فصل یا حداکثر هفته دوم رخ دهد اما می‌بینیم که استقلال ساپینتو هنوز به ترکیب اولیه نرسیده است. نکته‌ای که شاید نقطه قوت پرسپولیس باشد زیرا آن‌ها دو هفته ابتدایی با ترکیب جدید خود بازی کردند و پس از هماهنگی، در ۳ هفته بعدی توانستند پیروز باشند و الآن صدرنشین شوند. در تیم‌های مطرح دنیا مثل پاری سن‌ ژرمن، رئال مادرید و بارسلونا می‌بیند که ترکیب این تیم‌ها نسبت به هفته قبل تنها یک تغییر دارد و همین موضوع راز موفقیت آن‌هاست.

او در پایان درباره دستیاری خسرو حیدری در کنار ساپینتو گفت: من خسرو حیدری را دوست دارم و معتقدم او و امثال او باید در استقلال باشند اما وقتی مربی خارجی روی نیمکت می‌نشیند، مربی باید دستیار او باشد که بتواند از نظر روحی روی بازیکنان کار کند و آن‌ها را آماده کند. این وظیفه یک دستیار ایرانی است. به نظرم با وضعی که می‌بینیم، ساپینتو به چنین فردی در کنارش نیاز دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.