stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 447648
  • 28 شهریور 1401 - 18:53
0

کی‌روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟

کی‌روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟

کارلوس کی‌روش بازیکنانی را برای اردوی اتریش برگزیده که به احتمال بسیار بالایی همین گروه منهای یک دروازه‌بان، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت.

قلم | qalamna.ir :

برخلاف جام‌های جهانی گذشته، تیم‌های ملی می‌توانند ۲۶ بازیکن را به جام جهانی ببرد. این تصمیم به علت فشردگی بازی‌ها و جلوگیری از مصدومیت بازیکنان اتخاذ شده است. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز برای نخستین بار فهرست بازیکنان مدنظر خود را اعلام کرد و ۲۷ بازیکن برای حضور در اردوی اتریش به صف شدند.

انتخاب این تعداد بازیکن در آخرین پنجره بازی‌های ملی به این معنی است که کی‌روش به جز چهار دروازه‌بانی که یکی از آن‌ها را قبل از جام جهانی خط خواهد زد، ۲۶ بازیکن دیگر خود را برگزیده و در دو بازی با اروگوئه و سنگال روی درک بهتر بازیکنان و کادر فنی از همدیگر کار خواهد کرد.

با توجه به اینکه تیم ملی بعد از پنجره بازی‌های ملی در شهریور و مهر، زمان دیگری برای برگزاری بازی تدارکاتی ندارد و در پنج، شش روز منتهی به جام جهانی باید روی تفکرات خود کار کند، به نظر می‌رسد این ۲۷ بازیکن فهرست نهایی سرمربی برای حضور در قطر خواهد بود.

البته این احتمال که در یک ماه و نیم باقی مانده بازیکنی در ایران یا در خارج از کشور درخشش چشم‌گیری داشته باشد یا بازیکنی از فهرست کنونی مصدوم شود و نفرات جدیدی به تیم ملی راه یابد وجود دارد.

با این حال نکته مهمی که به چشم می‌آید، انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی ایران از دل این فهرست ۲۷ نفره است که کارلوس کی‌روش پیش از این هم چندین سال با آن‌ها بازی کرده و به نوعی می‌توان گفت با آن‌ها حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ قطر را تجربه کرده است.

سرمربی تیم ملی به علت مدت زمان کوتاهی که در اختیار داشته، بازیکنانی را برگزیده که پیش از این سابقه همکاری با او را داشته‌اند (به جز ابوالفضل جلالی) و به خوبی می‌دانند که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران چه چیزی را از آن‌ها مطالبه خواهد کرد.

این مساله را می‌توان در دعوت از وحید امیری، بازیکن مصدوم تیم ملی ایران متوجه شد که با وجود شش ماه دوری از فوتبال، کی‌روش همچنان روی توانمندی های این بازیکن حساب کرده و او را با خود به اتریش برده تا امیری، هافبک دونده و خستگی‌ناپذیر تیم ملی را به شرایط مسابقه برساند.

کی‌روش برای غلبه بر زمان کوتاهی که در اختیار او قرار داده شده است، چشمان خود را روی بازیکنان مستعد و آینده‌داری که می‌توانستند در نخستین سال‌های فوتبال خود تجربه حضور در جام جهانی را به دست بیاورند بسته است و زمان کنونی را برای کار کردن روی این بازیکنان مناسب ندیده است.

اگر طی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شاهد برنامه‌ریزی بلند مدت کارلوس کی‌روش بودیم، این بار او برنامه کوتاه مدت خود را به نمایش گذاشته تا همانطور که خودش هم گفته، می‌خواهد به آرزوی فوتبال ایران جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.