stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459452
  • 14 اردیبهشت 1402 - 12:19
0

شوراها به جای بیان مشکلات “راهکار” بدهند/ آغاز سفرهای شهرستانی از هفته آینده

قلم | qalamna.ir :

 استاندار کرمانشاه با تاکید بر جایگاه ارزشمند شوراها، گفت: این انتظار هست که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به اشرافی که بر محدوده های انتخاباتی خود دارند، به جای صرفا بیان مشکلات، به ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات بپردازند.

محمدطیب صحرایی،روز(۱۳ اردیبهشت) در نشستی صمیمی با اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، با اشاره به جایگاه ارزشمند شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمهوری اسلامی گفت: شوراها بهترین نماد جمهوریت نظام بوده و به معنای حقیقی یکی از ارکان جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی در کشور هستند.

وی افزود: همانگونه که درقانون کشور جایگاه نمایندگان مجلس تعریف شده، جایگاه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم تعیین شده و باید از ظرفیت شوراها در اداره بهتر امور در شهرها و روستاها استفاده شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شوراها گفت: برای این کار ابتدا باید شان و جایگاه این مجموعه شناخته شود و برای این کار در وهله اول خود شوراها باید به قانون مشرف بوده وشرح وظایف و جایگاه و حدود اختیارات خود را بشناسند.

استاندار کرمانشاه باتاکید بر دغدغه مند بودن شوراها گفت: زمانی که اعضای شورا با رای مردم انتخاب می شوند نماینده مردم هستند و باید دغدغه های مردم را دنبال کرده و به جای اعمال سلیقه های شخصی، باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

صحرایی با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد شوراها، چابک سازی و سبک سازی دولت و تسهیل انجام امور مردم است، گفت: در همین راستا شوراها باید تسهیل گر امور باشند و وظایفی را از روی دوش دولت‌ها بردارند.

شوراها به جای بیان مشکلات، راهکار بدهند/ پیشنهاد برگزاری رویداد “پیشنهادات، خلاقیت‌ها و ابتکارات” شوراها

 استاندار کرمانشاه به صحبت های نمایندگان شوراهای شهر و روستا در این جلسه اشاره کرد و افزود: اینکه نمایندگان شوراها با سخنرانی‌های طوفانی تنها به شرح مشکلاتی که همه از آن مطلع هستیم می پردازند، دردی از استان و شهر و روستاهای آن دوا نمی شود و به جای شرح مشکلات باید به فکر ارائه راهکار و پیشنهاد باشند.

صحرایی گفت: همه ما به خوبی به مشکلات واقف هستیم و زمان آن رسیده که چاره اندیشی کرده و راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات ارائه کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکلات در استان بسیار است و کسی منکر آن نیست، اما در کنار آن ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف داریم که باید با هم اندیشی، از آنها برای رفع مشکلات استان بهره گیریم.

صحرایی گفت: همه باید به درستی مشکلات را شناخته و اولویت بندی کنیم و در گام بعدی هرکس به سهم خود به فکر راه چاره برای حل این مشکلات باشد و درگام بعدی باید اقدام عملی برای رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز مهم ترین رسالت همه ما که به هر نحوی مسئول هستیم این است که به مردم امید واقعی بدهیم و این امید واقعی تنها از طریق کار برای مردم انجام می شود و همه باید شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه پیشنهاد برگزاری رویداد “پیشنهادات، خلاقیت‌ها و ابتکارات” را مطرح کرد و افزود: با برگزاری این رویداد شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند پیشنهادات، ابتکارات و خلاقیت های خود را برای حل مشکلات استان و شهرها و روستاهای آن مطرح کنند و قطعا با داشتن راهکارهای متعدد می توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

صحرایی افزود: بطور مثال این انتظار هست که شوراها با توجه به اشرافی که به محدوده انتخابیه خود دارند در خصوص رفع مشکلات مختلف آن از جمله مشکلات کشاورزی نظر بدهند، بطور مثال چطور میتوان جلوی اجاره دادن زمین های کشاورزی استان به کشاورزان استانهای دیگر را گرفت و کشاورزان خود استان را به انجام کشت تشویق کرد و یا اعضای شوراها در نقاط مختلف استان بویژه اورامانات راهکار عملی ارائه کنند که چگونه گردشگری را رونق ببخشیم.

آغاز سفرهای شهرستانی از هفته آینده/ تیم های کارشناسی مشکلات و راهکارها را اولویت بندی می‌کنند

استاندار کرمانشاه در ادامه از شروع سفرهای شهرستانی خود از هفته آینده خبر داد و افزود: به یاری خداوند از هفته آینده هر هفته به یک شهرستان سفر خواهیم داشت و پیش از سفر یک تیم راهی شهرستان شده تا مشکلات شهرستان و راهکارهای رفع آنها را اولویت بندی کند و در روز سفر بتوانیم مصوبات لازم برای شهرستان را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به انجام این سفرهای هفتگی، در طول سال حداقل دو تا سه بار به هر شهرستان سفر خواهیم داشت و در هر سفر مصوبات سفرهای قبلی پیگیری خواهد شد.

صحرایی گفت: از طرفی تیم هایی هم تشکیل شده که بصورت هفتگی انجام مصوبات سفر را پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این سفرها حتما جلساتی با اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان ها خواهیم داشت و انتظار داریم که در این سفرها به جای درد و دل و بیان مشکلات، به تشریح و ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات شهرستان بپردازند.

وی افزود: بیان خواسته های شخصی خط قرمز ما در این جلسات است و انتظار داریم در این جلسات راهکارهای موثر برای حل مشکلات مردم ارائه شود.

شوراها اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند و روی خدمت به مردم متمرکز شوند

 علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه با تاکید بر نقش مهم شوراها در اداره امور شهرها و روستاها گفت: از همان اول انقلاب نگاه امام راحل اداره امور کشور توسط خود مردم بوده  و شوراها به خوبی مصداق این نگاه هستند که از دل مردم و با رای مردم انتخاب شده و اداره امورات مردم را برعهده دارند.

وی افزود: شوراها با رای مردم قبول مسئولیت کرده اند و باید تمام دغدغه مندی خود را برای رفع مشکلات مردم گذاشته و اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند.

شعبانی تصریح کرد: امروز دشمن معیشت مردم و حوزه اقتصاد را نشانه گرفته و تلاش دارد کارآمدی نظام را زیرسوال ببرد و همه ما باید در جهت رفع مشکلات و ارتقا این کارآمدی تلاش کنیم.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی هستند و تلاش و کار آنها نشان دهنده کارآمدی نظام است، بنابراین شوراها باید با دغدغه مندی، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم کرده و از بحث های حاشیه‌ای اجتناب کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.