stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459596
  • 17 اردیبهشت 1402 - 14:22
1

ماجرای یک تودیع و معارفه عجیب در کرمانشاه/ مهمترین دستگاه آبی استان بلاتکلیف ماند

قلم | qalamna.ir :

روز گذشته آیین تودیع و معارفه ای که قرار بود در آن وضعیت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه مشخص شود، به سرانجام نرسید.

نکته قابل تعامل این بود که برای برگزاری این آیین، اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفته بود، جمع قابل توجهی از مدعوین و اصحاب رسانه در محل حضور یافتند و بنرهای خوشامدگویی به استاندار و مدیران بر در و دیوار نصب شده بود که در ابتدا اعلام شد مراسم اندکی با تاخیر برگزار می‌شود، اما پس از گذشت نزدیک به یکساعت، در نهایت اعلام شد که در حال حاضر برگزاری آیین تودیع و معارفه لغو شده است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل فعلی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنان در دفتر کاری خود مستقر بود و گفته می شد هنوز حکم مدیرعامل جدید به نام “پوراحمد” زده نشده است.

نکته مهم دیگر آنجاست که پوراحمد مدیر غیر بومی است و پیش از این سابقه فعالیت به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام را داشته است.

شرکت آب منطقه ای یکی از حیاتی ترین حوزه های مرتبط با آب محسوب می شود و وظیفه اصلی تامین آب را بر عهده دارد و با توجه به شرایط ویژه کنونی که در بخش آب وجود دارد، هر گونه لطمه به عملکرد این دستگاه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

بلاتکلیفی شرکت آب منطقه ای با این حجم از کار و پروژه نیمه تمامی که در حوزه آب و شبکه های آن در کرمانشاه وجود دارد پذیرفتنی نیست، آن هم در شرایطی که در حال نزدیک شدن به فصل گرما هستیم و نباید خللی در دغدغه تامین آب مردم وارد شود.

اینکه مدیرعامل کنونی می داند که ماندنی نیست اما در عین حال جایگزینی برای وی معرفی نشده باعث می شود از انگیزه کاری وی کاسته شود و کارها به خوبی پیش نرود.

از سوی دیگر مشخص نیست چرا در دقیقه ۹۰ پور احمد معارفه نشد و آیا باز لابی نمایندگان جلوی کار را گرفته و یا موضوع دیگری در کار است.

به علاوه انتظار می رفت با توجه به شرایط بحرانی کنونی، تنش آبی و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، یک مدیر بومی و دلسوز که از بدنه آب منطقه ای و آگاه به امور باشد برای این شرکت انتخاب شود.

عدم تکمیل پروژه عظیم سامانه گرمسیری، بلاتکلیفی پروژه سردسیری به عنوان یکی از مطالبه های اصلی مردم، عدم تکمیل شبکه های پایین دستی سدها، مشکلاتی که هنوز در تکمیل کامل طرح آبرسانی بلندمدت از سد گاوشان به شهر کرمانشاه وجود دارد، طرح های آبرسانی های نیمه کاره بلندمدت برای سایر شهرهای استان، وجود برخی سدهای نیمه تمام از جمله سبد مهم کبوترلانه ، بخشی از مهمترین مسائل استان در زمینه آب منطقه ای است.

همچنین پروژه مهم ساماندهی آبشوران که چند سالی است به شرکت آب منطقه ای واگذار شده نیز پیشرفت خوبی ندارد و همه این موارد می طلبد فردی دلسوز، توانمند و البته بومی، سکان کار را به دست بگیرد و وضعیت طرح های آبی کرمانشاه را سامان دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.