stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459640
  • 18 اردیبهشت 1402 - 12:20
0

با جمع آوری ۸۰۰ معتاد متجاهر دیگر، کرمانشاه تا ۹۰ درصد پاکسازی می‌شود

قلم | qalamna.ir :

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به جمع آوری بیش از ۱۰۷۰ معتاد متجاهر در سطح استان گفت: اگر ۸۰۰ معتاد متجاهر دیگر را جمع آوری کنیم، استان تا حدود ۹۰ درصد پاکسازی می‌شود.

کیوان گل آوری ، با اشاره به معضل معتادان متجاهر در سطح استان گفت: با توجه به سیاست های کلان و حساسیت ویژه استاندار کرمانشاه در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، جمع آوری این افراد در قالب طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر از ۱۵ اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح در کنار جمع آوری معتادان متجاهر، برخورد و دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر هم در دستور کار قرار گرفت.

گل آوری گفت: در نهایت با اقدامات صورت گرفته تا پایان فروردین ماه امسال ۱۴۷۲ نفر در سطح استان جمع آوری شدند که از این تعداد ۳۷۷ نفر خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر و مابقی معتادمتجاهر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این معتادان متجاهر به دلیل داشتن خانواده، مشمول نگهداری در کمپ نشدند و در نهایت ۱۰۷۱ نفر از معتادان متجاهر را در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری کردیم.

وی از برآورد وجود ۳۲۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از ۱۰۷۱ نفر جمع آوری شد و پیش بینی ما این است از حدود دو هزار نفر باقی مانده، ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر آنها خانواده داشته باشند که بتوانند شب‌ها را در منزل بمانند.

گل آوری گفت: با این حساب به نظر می رسد اگر بتوانیم ۷۰۰ تا ۸۰۰ معتاد متجاهر دیگر را در استان جمع آوری کنیم، فضای استان تا حدود ۹۰ درصد از معتادان متجاهر پاکسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای نگهداری حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر دیگر فضا و امکانات داریم و تنها بحث تامین هزینه های جاری است که منتظر مساعدت استان هستیم.

گل آوری گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر کشور سهمیه مشخصی برای استان دارد و هزینه نگهداری معتادان متجاهر را پرداخت می کند، اما تعداد که زیاد شود استان هم باید در نیمی از هزینه ها مشارکت کند که تاکنون در استان این اعتبارات تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کمپ ماده ۱۶ درکنار نگهداری، بحث درمان و کاهش آسیب هم پیگیری می شود و با راه اندازی کارگاه‌های تولیدی تلاش داریم گام هایی را هم در خصوص اشتغال این افراد برداریم که خوشبختانه تاکنون برای ۳۵ نفر در کارگاه کمپ ایجاد اشتغال کرده‌ایم.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.