stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 459923
  • 24 اردیبهشت 1402 - 14:19
1

آقای حیدری تا چه اندازه دادرس مردم محروم قصرشیرین بوده اید؟نمره موفقی در کارنامه کاری ندارید!

قلم | qalamna.ir :

حال که سال پایانی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فرارسیده و زمزمه آمادگی داوطلبان دوره دوازدهم به گوش می رسد، دیگر فرصت چندانی برای عملی شدن وعده و وعیدهای نمایندگان این دوره باقی نمانده و هرآنچه که شده در کارنامه کاری نمایندگان مردمی گنجانده شده است.

درست است که نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و باید به نظارت بر نحوه اجرای قانون بپردازد ولی فردی که به عنوان نماینده یک و یا چند شهر در سطح ملی و برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود در برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان از قدرت لازم برخوردار است، باید بی عدالتی ها را رصد کند، ظرفیت های منطقه را بررسی کند و کاستی ها و ضعف مدیران حوزه انتخابیه خود را به مقامات اطلاع دهد و پیگیر مطالبات مردمی تا تحقق آن باشد.

سالها به انتظار نشستن سخت است، این همه انتظار برای اجرایی شدن طرح منطقه آزاد تجاری یک شهر محروم به نام قصرشیرین دور از عدالت است، شهر مرزی که هنوز میراث دار رنج و محرومیت برجای مانده از هشت سال دفاع مقدس است، شهری که دارای دو مرز مهم رسمی است ولی هنوز نفع چندانی از درآمدهای مرز نصیب مردمش نمی شود، شهری با المان های فرسوده که حتی برخی از زیرساخت ها اولیه شهری را ندارد و منطقه ای که به همراه شهرهای همجوار خود در انتظار برخورداری از سامانه گرمسیری به پیری رسیده است…

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین در اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد و به جمع مناطق آزاد پیوست که تا آذرماه ۱۴۰۱ خبری از عملیاتی شدن طرح به گوش نرسید و در همین محدوده تاریخی از سوی شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، اعلام شد.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین براساس نظرو تصویب اساسنامه شورای نگهبان تا یک ماه آینده کار عملیاتی و اجرایی اش شروع می شود.
 
می گویند قصرشیرین بهشت سرمایه گذاری است و عملیاتی شدن این طرح، یکی از بزرگترین رویاهای اقتصادی قصرنشینان و مردم استان را تصویب می کند، ولی آقای حیدری در طول چهارسال نمایندگی و خدمتگزاری به مردم، از این بهشت چه نصیب مرزنشینانش شده است؟ اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری مهم ترین مطالبه ساکنان آن از مدیران استان و جنابعالی به عنوان نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی است که هربار وعده و وعید و برگزاری جلسات و سخنان تبلیغاتی برای تحقق آن، تنها بذر امیدی بی سرانجام را در دل مردم مظلوم این دیار کاشته است.

اگرچه بارها وعده آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین داده شده اما تا کنون حتی یک قطعه زمین نیز به متقاضیان واگذار نشده است.

از سوی دیگر اراضی که از قبل در قالب منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به متقاضیان واگذار شد نیز اکنون با ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین دچار چالش جدی و بلاتکلیفی شده و این در حالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در اراضی منطقه ویژه اقتصادی هزینه‌های فراوانی انجام دادند.

کوتاهی در اجرای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در حالی رخ می دهد که دو منطقه آزاد بانه-مریوان و مهران رقبای جدی ما محسوب شده و ممکن است در جذب سرمایه‌گذاران خصوصا سرمایه‌گذاران خارجی و عراقی پیش دستی کنند.

مشخص نیست این داستان تکراری انتظار چه زمان به پایان می رسد و طرح تکمیل می شود و آیا هنوز هم مرزنشینان باید بلاتکلیف باقی بمانند؟
 
 تکمیل پروژه سامانه گرمسیری که فرصتی برای پیشرفت و توسعه مناطق مرزی غرب کشور و از ابرپروژه های کشاورزی است و یک قطعه از آن در استان کرمانشاه و بخشی از دشت ذهاب و گیلانغرب قرار دارد، یکی دیگر از طرح های پرقدمت بی سرانجامی است که بخشی از آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده است و از سوی آقای حیدری بازهم وعده داده شده که درصدد پوشش سهم استان از این سامانه تا ۵۰هزار هکتار هستیم.

اجرای کامل این ابرپروژه برای هزاران نفر اشتغال ایجاد می کند و هرسال پیشرفت لاک پشتی آن در بوق و کرنا زده می شود و فواید بی شمارش یادآوری می شود، با این وجود هنوز مردم استان به انتظار تحقق این انقلاب اقتصادی نشسته اند و در یک نگاه باید گفت که از سوی این همه تبلیغ و وعده و وعید هنوز کمکی به معیشت مرزنشینان نشده است و اقدام عملی خاصی در کارنامه نماینده این منطقه دیده نمی شود.

رضا جمشیدی کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی در گفتگو با طلوع، اظهار داشت: بی شک هر نماینده ای تلاش دارد در طی چهارسالی که در مجلس خدمت می کند عمکرد خوبی از خود برجای بگذارد و بسیاری از موفقیت ها و ناکامی های یک نماینده به شرایط کشور و قدرت و توانمندی دولت وابسته است.

وی معتقد است، شهریارحیدری در سال آخر نمایندگی با جریان ضعیف دولت مواجه شده که ناکامی های زیاد از جمله تحریم ها در کارایی وی تاثیر منفی برجای گذاشته است.

جمشیدی اضافه کرد، تکمیل طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، تلاش برای بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار و نیز پیشرفت اقتصادی منطقه و رسیدگی به شهر پس از وقوع زلزله، بیشترین انتظارقصرشیرینی ها از حیدری بود ولی گمان می کنم بسیاری از این خواسته ها محقق نشد و می توان گفت که بحث بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات با همکاری استاندار قبل و وهمکاری مقامات عراقی تنها نقطه موفق کادر مدیریتی استان و نماینده این منطقه بوده است.

وی افزود: نارضایتی زیادی در زمینه انتصابات بود که خیلی ورود نمی کنم چون دخالت نمایندگان یک پروسه غیرقانونی است و در کل اتفاق خاصی در دوران حیدری جز بازگشایی مرز خسروی نیفتاده است.

این کارشناس سیاسی افزود: منطقه آزاد تجاری با تمام تبلیغات و حواشی در حد حرف باقی مانده و پیشرفت بازارچه پرویزخان آنقدر محسوس نیست که مردم آن را حس کنند، از سوی دیگر بخشودگی وام های زلزله زدگان نیز محقق نشد و نمی توانم نمره موفقی به آقای حیدری و اکثر نمایندگان استان در مجلس بدهم و استیضاح وزیر صمت به ضرر وی تمام شد.

جمشیدی ادامه داد: آقای حیدری چندین بار به دولت انتقاد کرد( وظیفه نماینده نظارت بر قوه مجریه است)!

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.